Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα (ΕΛΛ) / Information and Communication Systems (in Greek)
  6. Μελέτη παραγόντων για την υιοθέτηση των διαδραστικών κοινωνικών μέσων/Δικτύων στην εκπαιδευτική διαδικασία
 
  • Details
Options

Μελέτη παραγόντων για την υιοθέτηση των διαδραστικών κοινωνικών μέσων/Δικτύων στην εκπαιδευτική διαδικασία

Author(s)
Νιώρας, Ανδρέας
Date Issued
2013-03-05
Faculty
Σχολή Θετικών και Εφαρμοσμένων Επιστημών / Faculty of Pure and Applied Sciences 
Abstract
Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι να εξεταστούν οι παράγοντες που
προάγουν την υιοθέτηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) ως μια νέα
τεχνολογική και οργανωσιακή υποδομή προκειμένου να ενταχθεί αποτελεσματικά στην
εκπαιδευτική διαδικασία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Έμφαση δόθηκε σε ένα
συγκεκριμένο μέσο, στην προκειμένη περίπτωση το Facebook, και στην υιοθέτησή του
στην εκπαιδευτική διαδικασία των Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
Το βασικό ερευνητικό ερώτημα είναι το εξής: Ποια είναι τα εμπόδια και ποιοι οι ενισχυτικοί
παράγοντες που σχετίζονται με την υιοθέτηση ενός κοινωνικού μέσου στην εκπαιδευτική
διαδικασία;
Αρχικά, γίνεται μια γενική παρουσίαση των πιο γνωστών κοινωνικών μέσων. Ακολούθως,
παρουσιάζεται η μελέτη των παραγόντων (θετικών και αρνητικών) που επηρεάζουν την
υιοθέτηση ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έπειτα,
επιλέγεται το Facebook, μετά από μια σύγκριση με τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης, ως το πιο κατάλληλο μέσο για να μελετηθεί ως προς την υιοθέτησή του στην
εκπαιδευτική διαδικασία. Εν συνεχεία, αναλύονται οι στρατηγικές εκείνες οι οποίες θα
μπορούσαν να καταστήσουν τη χρήση του μέσου κοινωνικής δικτύωσης που επιλέχθηκε,
τη βέλτιστη δυνατή, στο πλαίσιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι στρατηγικές που
επιλέχθηκαν με βάση τη βιβλιογραφική έρευνα που προηγήθηκε, τέθηκαν προς αξιολόγηση
από καθηγητές διάφορων Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, με τη μορφή
ερωτήσεων. Οι σχετικές ερωτήσεις απαρτίζουν το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε
ως εργαλείο για τη συγκέντρωση των δεδομένων της έρευνας. Η στατιστική μέθοδος που
επιλέχθηκε για την ανάλυση και την αξιολόγηση των δεδομένων είναι η ποσοτική ανάλυση.
Εν συνεχεία αναλύονται τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου, με σαφή και απτό τρόπο
και συντίθεται συγκεντρωτικοί πίνακες αποτελεσμάτων. Τελικά παρουσιάζονται ποιες
στρατηγικές αναδεικνύουν τους ενισχυτικούς παράγοντες και ποιες εξαλείφονται τα
εμπόδια ώστε το Facebook να υιοθετηθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία των Τριτοβάθμιων
Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, ενώ παράλληλα προτείνονται θέματα για μελλοντική έρευνα.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
xii, 116. 30 εκ.
Subjects

Κοινωνικά δίκτυα

Μέσα Κοινωνικής Δικτύ...

Social media -- Educa...

Social networks

Social media

Μέσα Κοινωνικής Δικτύ...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΠΛΗ-2013-00064.pdf

Size

1.84 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):b782b092d15542c362a05ceb5f60745b

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly