Οργανώνοντας ένα θεατροπαιδαγωγικό εργαστήρι: κίνηση, κοστούμι, μάσκα με αφορμή το Τριαδικό Μπαλέτο του Oskar Schlemmer
Abstract
Η παρούσα ερευνητική εργασία αφορά αρχικά στη μελέτη του Τριαδικού Μπαλέτου του Oskar Schlemmer (Das Triadische Ballett, Oskar Schlemmer 1912-1922) και εστιάζει στα σκηνικά στοιχεία που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν, ώστε να σχεδιαστεί και να οργανωθεί ένα θεατρικό εργαστήρι με αφορμή το έργο του Schlemmer , το οποίο να απευθύνεται σε παιδιά του δημοτικού σχολείου. Η κίνηση, η μάσκα, το κοστούμι, αποτελούν εν γένει σκηνικά εργαλεία, που έχουν μελετηθεί και αναλυθεί από ιστορικούς και θεωρητικούς επιστήμονες του θεάτρου. Στόχος της εργασίας είναι η ιστορική και θεωρητική επισκόπηση των δομικών στοιχείων (κίνηση μάσκα, κοστούμι), του Τριαδικού Μπαλέτου και η μελέτη της θεατροπαιδαγωγικής αξίας που παρουσιάζει η εφαρμογή του έργου του Schlemmer στο πλαίσιο μαθημάτων θεατρικής αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας υλοποιείται μελέτη σε μαθητές δημοτικού σχολείου, κατά τη διάρκεια της οποίας σχεδιάζονται και εφαρμόζονται δράσεις και τεχνικές στο πλαίσιο των μαθημάτων της θεατρικής, αλλά και της εικαστικής αγωγής. Στόχος της ερευνητικής προσπάθειας είναι τα παιδιά να γνωρίσουν και να προσεγγίσουν βιωματικά το Τριαδικό Μπαλέτο.