Τα στοιχεία που συνθέτουν ένα επιτυχημένο Brand Equity Μάνατζμεντ
Abstract
Το brand equity είναι μία έννοια που αποκτά στις μέρες μας όλο και μεγαλύτερη σημασία. Πολλές μάρκες έχουν εδραιώσει τη φήμη τους, διατηρώντας εκατομμύρια πιστούς φαν παγκοσμίως. Οι περισσότερες έρευνες έχουν ασχοληθεί κατά καιρούς με την επίδραση επιμέρους παραγόντων στο brand equity, χωρίς ωστόσο να έχει ποτέ ερευνηθεί η συνδυαστική τους επίδραση σε αυτό. Ξεκινώντας από την ανασκόπηση της υπάρχουσας επιστημονικής βιβλιογραφίας, η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή προτείνει ένα νέο εννοιολογικό πλαίσιο που στοχεύει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του brand equity από τους μάνατζερ της εκάστοτε εταιρείας. Στο εν λόγω πλαίσιο, αξιολογούνται και επιλέγονται οι κυριότεροι παράγοντες που επηρεάζουν το brand equity. Τέλος, παρουσιάζεται η εμπερική ανάλυση αυτών των παραγόντων συνδυαστικά, σε ένα δείγμα 4 πολυεθνικών εταιρειών τεχνολογίας, για την περίοδο 2005-2015. Η έρευνα καταλήγει στη θετική συνδυαστική συνεισφορά των παραγόντων μάρκετινγκ στο brand equity και την ισχυρή θετική συσχέτιση ειδικότερα της Έρευνας και Ανάπτυξης τόσο με το brand equity, όσο και με τους υπόλοιπους παράγοντες του μάρκετινγκ.