Εικονικοί κόσμοι: Εργαλείο ανθρώπινου πλησιάσματος στην εικονική τάξη (Virtual worlds as a tool for human touch in a virtual classroom)
Abstract
Στην παρούσα διατριβή παρουσιάζεται ένα σύντομο θεωρητικό πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και γίνεται αναφορά στις ιδιαιτερότητες που κρύβει η διδασκαλία σε μια τέτοιου είδους εκπαίδευση. Η διατριβή εστιάζει στις συμμετοχικές και συνεργατικές δραστηριότητες που πυροδοτούν και βελτιώνουν την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά και με τον καθηγητή-σύμβουλο. Γίνεται αναφορά στις πιο διαδεδομένες εκπαιδευτικές τεχνικές διδασκαλίας και μάθησης και περιγράφονται μερικές από αυτές. Ακόμη, γίνεται αναζήτηση και περιγραφή των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που χρησιμοποιούνται στις Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Περιγράφεται ο τρόπος εφαρμογής τους για τις αντίστοιχες Ομαδικές Συμβουλευτικές τηλε-Συναντήσεις του Ανοικτού Πανεπιστημίου της Κύπρου και στο περιβάλλον τρισδιάστατης εικονικής πραγματικότητας Second Life. Με τη βοήθεια της προκαταρκτικής συνέντευξης που θα διεξαχθεί στην διαμορφωμένη εκπαιδευτική πλατφόρμα του Second Life γίνεται επιλογή μιας από τις παραπάνω ακολουθίες εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την εφαρμογή της στον ίδιο τρισδιάστατο εικονικό χώρο. Τέλος πραγματοποιείται αξιολόγηση με βάση τα παραπάνω, δηλαδή το περιβάλλον διεξαγωγής της ακολουθίας, το κλίμα που επικράτησε στην εικονική τηλεσυνάντηση και την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση μεταξύ των συμμετεχόντων της έρευνας.