Μουσείο και Gamification. Εφαρμογή Gaming Mobile Application για την Εθνική Πινακοθήκη
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2017-02-06Συγγραφέας
Χέντον, Αλέξανδρος
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στη παρούσα εργασία, θα ασχοληθούμε με τη δημιουργία μιας εφαρμογής για κινητές συσκευές (έξυπνα κινητά, ταμπλέτες), που θα αφορά την Εθνική Πινακοθήκη. Η εφαρμογή αυτή, ανήκει στη κατηγορία gaming και απευθύνεται σε κάθε επισκέπτη της Πινακοθήκης, ανεξαρτήτως ηλικίας. Ένα τέτοιο εγχείρημα, παρουσιάζει αρκετές δυσκολίες, δεδομένου ότι πρέπει να συνδυαστεί ένα καλό σενάριο, με αρκετή γραφιστική και προγραμματιστική δουλειά. Πρωτίστως όμως, θα πρέπει να ερευνηθεί η διάθεση του κοινού, απέναντι σε μια τόσο νέα τεχνολογία, όπως επίσης, τα θέλω και οι συνήθειες των Ελλήνων gamers. Σημαντική βοήθεια, θα πάρουμε από την εξέταση αντίστοιχων εφαρμογών, που υπάρχουν ήδη σε μουσεία του εξωτερικού. Φυσικά, δε θα παραβλέψουμε να ασχοληθούμε με τις λίγες, αλλά πολύ αξιόλογες εφαρμογές, ελληνικών μουσείων. Βασικό ερευνητικό πεδίο της εργασίας, είναι η επικοινωνία επισκέπτη-μουσείου και πως αυτή διαμορφώνεται, μέσα από τη χρήση μιας τέτοιας εφαρμογής. Θα διεξάγουμε ποσοτική έρευνα, με χρήση ερωτηματολόγιου, με στόχευση τη κοινότητα των gamers. Επειδή όμως, η τεχνολογία δεν είναι κάτι καινούργιο για τους μουσειακούς χώρους, θα χρειαστεί μια επισκόπηση της μουσειακής ιστορίας, του αφηγήματος που διαχρονικά προσφέρει στον επισκέπτη και της διαχρονικής σχέσης, που έχει το μουσείο με την τεχνολογία. Θα αναλύσουμε τη θεωρία της τεχνολογικής αιτιοκρατίας και την επίδραση που έχει στους μουσειακούς χώρους. Οι βασικοί άξονες και η διαδρομή που θα ακολουθήσουμε, είναι οι εξής: