Show simple item record

dc.contributor.advisorΑθανασάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΚιτρομηλίδου, Χριστιάνα
dc.contributor.otherKitromilidou, Christiana
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-02-03
dc.date.accessioned2017-02-06T07:09:08Z
dc.date.available2017-02-06T07:09:08Z
dc.date.copyright2017-01
dc.date.issued2017-02-06
dc.identifier.otherΠΥΣΣ/2017/00093el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2760
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΕισαγωγή: Τόσο η Αξιολόγηση Τεχνολογίας Υγείας (ΑΤΥ) όσο και οι Συμφωνίες Επιμερισμού Κινδύνου (ΣΕΚ) αποτελούν φαρμακευτικές πολιτικές οι οποίες χρησιμοποιούνται από τα διάφορα συστήματα υγείας των ευρωπαϊκών χωρών. Απώτερους στόχους τους έχουν τη μείωση της αβεβαιότητας (τόσο οικονομικής όσο και ως προς την αποτελεσματικότητα), την καλύτερη κατανομή των δαπανών και την αύξηση της προσβασιμότητας των ασθενών σε καινοτόμες θεραπείες. Σκοπός-Μεθοδολογία: Η μελέτη αυτή στοχεύει σε 2 επίπεδα. Πρώτον, να παρουσιάσει την ΑΤΥ και τις ΣΕΚ και κατά δεύτερον να ερευνήσει το ενδεχόμενο εφαρμογής τους στην Κύπρο. Τα ανωτέρω επιτεύχθηκαν μέσω ανασκόπησης της διεθνούς βιβλιογραφίας και με χρήση ενός ημι-δομημένου πρωτοκόλλου κατά το οποίο λήφθηκαν συνεντεύξεις από διάφορους εμπλεκομένους φορείς (ν=7) αντίστοιχα. Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν αναφορικά α) με τη γενική γνώση που είχαν για την ΑΤΥ και τις ΣΕΚ β) ως προς την πιθανή εφαρμογή τους στο κυπριακό σύστημα υγείας και γ) το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα αναπτυχθούν. Αποτελέσματα: Όλα τα εμπλεκόμενα μέρη φάνηκαν να κατέχουν το αντικείμενο και να είναι ιδιαίτερα θετικά στο ενδεχόμενο εφαρμογής του στην Κύπρο. Μάλιστα, ενώ διατύπωσαν και κάποια αρνητικά ζητήματα (υψηλό κόστος εφαρμογής, απαίτηση τεχνογνωσίας, προβλήματα διαφάνειας) που μπορεί να έχει η όλη εφαρμογή, εντούτοις συμφώνησαν στο ότι θα επιλύσει τα προβλήματα συμπερίληψης νέων φαρμάκων στις λίστες αποζημίωσης, θα ενισχύσει την καινοτομία και θα μειώσει το κόστος. Ομοφωνία παρατηρήθηκε επίσης ως προς την ανάγκη θέσπισης εκείνου του πλαισίου, και ιδιαίτερα του νομικού, μέσα στο οποίο θα έχουν εφαρμογή η ΑΤΥ και οι ΣΕΚ και με βάση το οποίο θα διαφυλάσσονται με διαφανείς διαδικασίες όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Από την άλλη, διαφωνία καταγράφηκε ως προς την ανάληψη της εποπτείας των πολιτικών αυτών. Συμπεράσματα: Η επιτυχία εφαρμογής τέτοιων πολιτικών και ιδιαίτερα των ΣΕΚ βασίζεται στη θέσπιση διαδικασιών μέσα από τις οποίες θα διασφαλίζονται και θα έχουν όφελος όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Για το λόγο αυτό, προτείνεται στους ιθύνοντες στα σημεία λήψης αποφάσεων όπως λάβουν υπόψη τις απόψεις των εμπλεκομένων φορέων όπως αυτές αναδείχθηκαν μέσα από την έρευνα μας και προχωρήσουν σε ένα εποικοδομητικό διάλογο και στις απαραίτητες εκείνες ενέργειες που θα επιφέρουν τη σύντομη εφαρμογή της ΑΤΥ και των ΣΕΚ στο κυπριακό σύστημα υγείας.el_GR
dc.format.extent89 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑξιολόγηση Τεχνολογιών Υγείαςel_GR
dc.subjectHealth technology assessmentel_GR
dc.subjectΦαρμακευτικές πολιτικές -- Συμφωνίες επιμερισμού κινδύνουel_GR
dc.subjectPharmaceutical policies -- Risk sharing agreementsel_GR
dc.titleΑξιολόγηση τεχνολογίας υγείας & Συμφωνίες επιμερισμού κινδύνου. Εφαρμογή τους στο σύστημα υγείας της Κύπρουel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractΙntroduction: Both, Ηealth Technology Assessment (HTA) and Risk Sharing Agreements(RSAs) are pharmaceutical policies which are used by the different health systems across the European countries. Their ultimate goals are to reduce uncertainty (both financial and performance based), to better distribute the budges and to increase the accessibility of patients to innovative therapies. Objectives-Methodology: This study aims at two levels. Firstly, to present HTA and RSAs and second to investigate if there is a possibility for their application in Cyprus. These objectives, were achieved through a review of the literature and by using a semi-structured protocol in which interviews were received from various stakeholders (n = 7) respectively. Participants were asked regarding a) the general knowledge they had about the HTA and RSAs, b) the possible application of these policies in Cyprus’ health system and c) the framework within should be developed. Results: All parties seemed to know the subject and were very positive to its potential application in Cyprus. Indeed, even they have also mentioned some negative (high cost of application, requiring expertise, and transparency problems) results which may be raised by this application, they agreed that it will solve the problems in regards to the inclusion of new drugs in the reimbursement lists, stimulate innovation and reduce the cost. Unanimity has been also observed in regards to the framework, and particularly the legal one, within the HTA and RSAs will be developed. Within this framework and transparent procedures, all parties should be preserved. On the other hand, disagreement has been recorded in regards to which organisation/authority will have the supervision of these two pharmaceutical policies. Conclusions: The successful implementation of such policies, in particular that of RSAs, is based on the establishment of procedures through which all parties involved will be secured and will take an advantage. For this reason, the leaders at the decision points are encouraged to take into consideration the views of stakeholders as they emerged from our research, to engage in a constructive dialogue with them and take all the necessary actions in regards to the implementation of HTA and RSAs into the Cyprus’ health system the soonest the possible.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record