Show simple item record

dc.contributor.advisorΓραμματάς, Θεόδωρος
dc.contributor.authorΣτάμου, Ευαγγελία
dc.contributor.otherStamou, Evaggelia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2017-01-17
dc.date.accessioned2017-01-18T10:10:25Z
dc.date.available2017-01-18T10:10:25Z
dc.date.copyright2016-11
dc.date.issued2017-01-18
dc.identifier.otherΘΣΠ/2016/00067el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2722
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟ σχολικός εκφοβισμός, η παρενόχληση, η σχεσιακή επιθετικότητα, και η συνεχόμενη αύξηση του cyberbullying, αποτελούν τις σημαντικότερες πηγές για αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη των παιδιών. Παράλληλα τα σχολικά προγράμματα αρχίζουν ολοένα και περισσότερο να λαμβάνουν προληπτικά μέτρα για την αποδυνάμωση αυτού του φαινομένου. Καθώς η καθοδήγηση και η στήριξη της συμπεριφοράς συνδέονται με έναν φυσικό τρόπο με το Δράμα και το Θέατρο καθώς το τελευταίο μπορεί να αποτελέσει αμεσότερο και αποτελεσματικότερο μέσο πρόληψης του εκφοβισμού, δεδομένου ότι περιλαμβάνει πρακτικά εργαλεία παρέμβασης με τα οποία οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν, να συμμετέχουν και να αναπτύξουν τόσο την κριτική τους ικανότητα όσο και άλλες συμπεριφορικές δεξιότητες. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται ζητήματα που αφορούν στον σχολικό εκφοβισμό με τον οποίο έρχονται αντιμέτωποι ολοένα και περισσότεροι μαθητές στο εκπαιδευτικό σύστημα όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Παράλληλα, εκφράζει την ανάγκη ένταξης του θεάτρου στο σχολικό πρόγραμμα με απώτερο στόχο την «αντι‐bullying» διαπαιδαγώγηση των μαθητών, καθώς οι πρακτικές εφαρμογές του αποτελούν σημαντικό μέσο ενίσχυσης και ενδυνάμωσης του χαρακτήρα ενός παιδιού. Με βάση τα αποτελέσματα τεσσάρων ερευνητικών προγραμμάτων τα οποία υλοποιήθηκαν σε σχολικούς χώρους, διαπιστώνεται ότι το θέατρο θεωρείται άξιο μέσο να παρουσιάσει μία σειρά απαντήσεων στο συγκεκριμένο ζήτημα, καταφέρνοντας να αποδώσει με τον καλύτερο τρόπο τις έννοιες και τα ζητήματα που μας απασχολούν, αναδεικνύοντας την ποιότητα του έργου και την ουσιαστική συμβολή του εκπαιδευτικού συστήματος στην διαμόρφωση του εαυτού μας.el_GR
dc.format.extent65 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣχολικός εκφοβισμόςel_GR
dc.subjectSchool bullyingel_GR
dc.subjectΘεατρική αγωγήel_GR
dc.subjectTheatre educationel_GR
dc.titleΤο θέατρο ως μέσο αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμούel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractΒullying, harassment, relational aggression, and the continued growth of cyberbullying, are major sources of negative impact on children's development. At the same time, school programs are increasingly starting to take preventive measures to weaken this phenomenon. As the guidance and support of the behavior associated with a natural way with Drama and Theatre, we believe that Theatre can be the most responsive and effective bullying prevention way, because it includes practical intervention tools with which students can practice to participate and evolve their judgmental ability as well as other behavioral skills. This thesis deals with issues related to bullying because of which students of every scale of education tend to face increasingly every year. At the same time, this thesis expresses the need for integration of theater in the curriculum in order to create an “anti‐bullying” education of all students, as the practical applications of it are an important way of enhancing and strengthening the character of a child. Based on the results of four research projects conducted at the school grounds, it found that the theater is considered worthy means to present a series of answers to this question, managing to deliver the best concepts and issues that concern us, highlighting the quality of work and the essential contribution of the educational system in shaping our self.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record