Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Το θέατρο ως μέσο αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού

    Thumbnail
    View/Open
    ΘΣΠ-2016-00067.pdf (895.8Kb)
    Date
    2017-01-18
    Author
    Στάμου, Ευαγγελία
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Ο σχολικός εκφοβισμός, η παρενόχληση, η σχεσιακή επιθετικότητα, και η συνεχόμενη αύξηση του cyberbullying, αποτελούν τις σημαντικότερες πηγές για αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη των παιδιών. Παράλληλα τα σχολικά προγράμματα αρχίζουν ολοένα και περισσότερο να λαμβάνουν προληπτικά μέτρα για την αποδυνάμωση αυτού του φαινομένου. Καθώς η καθοδήγηση και η στήριξη της συμπεριφοράς συνδέονται με έναν φυσικό τρόπο με το Δράμα και το Θέατρο καθώς το τελευταίο μπορεί να αποτελέσει αμεσότερο και αποτελεσματικότερο μέσο πρόληψης του εκφοβισμού, δεδομένου ότι περιλαμβάνει πρακτικά εργαλεία παρέμβασης με τα οποία οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν, να συμμετέχουν και να αναπτύξουν τόσο την κριτική τους ικανότητα όσο και άλλες συμπεριφορικές δεξιότητες. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται ζητήματα που αφορούν στον σχολικό εκφοβισμό με τον οποίο έρχονται αντιμέτωποι ολοένα και περισσότεροι μαθητές στο εκπαιδευτικό σύστημα όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Παράλληλα, εκφράζει την ανάγκη ένταξης του θεάτρου στο σχολικό πρόγραμμα με απώτερο στόχο την «αντι‐bullying» διαπαιδαγώγηση των μαθητών, καθώς οι πρακτικές εφαρμογές του αποτελούν σημαντικό μέσο ενίσχυσης και ενδυνάμωσης του χαρακτήρα ενός παιδιού. Με βάση τα αποτελέσματα τεσσάρων ερευνητικών προγραμμάτων τα οποία υλοποιήθηκαν σε σχολικούς χώρους, διαπιστώνεται ότι το θέατρο θεωρείται άξιο μέσο να παρουσιάσει μία σειρά απαντήσεων στο συγκεκριμένο ζήτημα, καταφέρνοντας να αποδώσει με τον καλύτερο τρόπο τις έννοιες και τα ζητήματα που μας απασχολούν, αναδεικνύοντας την ποιότητα του έργου και την ουσιαστική συμβολή του εκπαιδευτικού συστήματος στην διαμόρφωση του εαυτού μας.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/2722
    Collections
    • Θεατρικές Σπουδές (ΕΛΛ) / Theatre Studies (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013