Options
Αξιολόγηση και εμπλουτισμός μεθόδων διδασκαλίας προγραμματισμού για παιδιά με χρήση Scratch
Author(s)
Τσιρώνη, Θάλεια
Date Issued
2016-09-20
Abstract
Στόχος της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι ο εμπλουτισμός τεχνολογιών καθώς και μεθόδων διδασκαλίας προγραμματισμού για παιδιά. Έχουμε προβεί σε ανασκόπηση και σύγκριση των συστημάτων διδασκαλίας στις χώρες Ελλάδα, Κύπρο και Αγγλία. Επίσης έχουμε ανατρέξει σε υλικό και μεθόδους διδασκαλίας προγραμματισμού για παιδιά από το Code Club (Code Club, 2016) και άλλες πηγές και κάναμε μετάφραση και προσαρμογή επιλεγμένων μαθημάτων στα Ελληνικά.
Αρχικά γράφουμε για το πρόγραμμα Scratch και ορισμένες από τις βασικές έννοιες που χρησιμοποιούνται μέσα σε αυτό. Στη συνέχεια αφού κάναμε δόμηση, έγινε ανατροφοδότηση των νέων μαθημάτων σε μαθητές 2 τμημάτων από Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο. Παρουσιάζουμε την κατάσταση που επικρατούσε κατά την έναρξη των μαθημάτων σε αυτά τα παιδιά της έκτης Δημοτικού και αναφέρονται οι γνώσεις των μαθητών πάνω στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, στη χρήση υλικού και στην υλοποίηση λογισμικού.
Γίνεται μία περιγραφή των μαθημάτων και του υλικού που παρουσιάστηκε στους μαθητές, με επεξηγήσεις για τη λειτουργία και τη χρησιμότητα των σεναρίων ενεργειών και τον τρόπο επίλυσης κάθε έργου.
Στο τέλος αναπτύσσουμε αξιολόγηση του ανωτέρω στόχου βασισμένοι σε ερωτηματολόγιο και στον τρόπο δράσης των μαθητών εντός των μαθημάτων.
Αρχικά γράφουμε για το πρόγραμμα Scratch και ορισμένες από τις βασικές έννοιες που χρησιμοποιούνται μέσα σε αυτό. Στη συνέχεια αφού κάναμε δόμηση, έγινε ανατροφοδότηση των νέων μαθημάτων σε μαθητές 2 τμημάτων από Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο. Παρουσιάζουμε την κατάσταση που επικρατούσε κατά την έναρξη των μαθημάτων σε αυτά τα παιδιά της έκτης Δημοτικού και αναφέρονται οι γνώσεις των μαθητών πάνω στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, στη χρήση υλικού και στην υλοποίηση λογισμικού.
Γίνεται μία περιγραφή των μαθημάτων και του υλικού που παρουσιάστηκε στους μαθητές, με επεξηγήσεις για τη λειτουργία και τη χρησιμότητα των σεναρίων ενεργειών και τον τρόπο επίλυσης κάθε έργου.
Στο τέλος αναπτύσσουμε αξιολόγηση του ανωτέρω στόχου βασισμένοι σε ερωτηματολόγιο και στον τρόπο δράσης των μαθητών εντός των μαθημάτων.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
161 σ. 30 εκ.
File(s)
Loading...
Name
ΠΕΣ-2016-00237.pdf
Size
2.4 MB
Format
Adobe PDF
Checksum
(MD5):e6c77f9af0e2a00fd15f01db50a41632