dc.contributor.advisor | Τσιότρας, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Λέφα, Βασιλική | |
dc.contributor.other | Lefa, Vasiliki | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-10-18 | |
dc.date.accessioned | 2016-10-18T07:13:37Z | |
dc.date.available | 2016-10-18T07:13:37Z | |
dc.date.copyright | 2016-06 | |
dc.date.issued | 2016-10-18 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2016/00373 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2697 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Σκοπός: Ο σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής ήταν να αξιολογηθεί η ικανοποίηση των ασθενών σε υπηρεσίες υγείας υπό συνθήκες οικονομικής κρίσης και συγκεκριμένα στο τμήμα τακτικών εξωτερικών ιατρείων και επειγόντων περιστατικών ενός ελληνικού Γενικού Νοσοκομείου. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν ήταν α) η εύρεση του ποσοστού ικανοποίησης των ασθενών που προσήλθαν στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία και επείγοντα περιστατικά του συγκεκριμένου νοσοκομείου, β) η εύρεση των πιθανών παραγόντων που επηρεάζουν την ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας και γ) η ανίχνευση του βαθμού στον οποίο η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την ικανοποίηση των ασθενών.
Μεθοδολογία: Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον μήνα Μάρτιο 2016 από ένα τυχαίο δείγμα ασθενών των τακτικών εξωτερικών ιατρείων και επειγόντων περιστατικών του νοσοκομείου. Διαμοιράστηκαν 140 ερωτηματολόγια ενώ συλλέχτηκαν 100. Το ποσοστό ανταπόκρισης των ερωτηθέντων βρέθηκε στο 71,4%. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε για την συλλογή των δεδομένων ήταν η συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου, το οποίο καταρτίστηκε με την βοήθεια παρόμοιων μελετών και προσαρμόστηκε για την μέτρηση παραγόντων που δύναται να επηρεάσουν την ικανοποίηση των ασθενών σε περίοδο οικονομικής κρίσης. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 20.
Αποτελέσματα: Από τους ασθενείς που προσήλθαν στο συγκεκριμένο νοσοκομείο και επισκέφτηκαν το τμήμα των εξωτερικών ιατρείων και επειγόντων περιστατικών το 67% έμεινε από πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένο από τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας. Συγκεκριμένα, από τους ερωτηθέντες που προσήλθαν στο νοσοκομείο ως προγραμματισμένο ραντεβού, το 90% έμεινε από πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες του παρόντος τμήματος, ενώ από τους ερωτηθέντες που προσήλθαν ως επείγον περιστατικό το 57,15% έμεινε από πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένο. Από την άλλη πλευρά, για να διαπιστωθούν παράγοντες που ενδεχομένως επηρεάζουν την ικανοποίηση των ασθενών με την χρήση του συντελεστή συσχέτισης Spearman βρέθηκε ότι όσο πιο μεγάλη είναι η ηλικία των ερωτηθέντων, τόσο τείνει η ικανοποίηση τους να αυξάνει. Ακόμη παρατηρούμε, ότι η επιθυμία επίσκεψης στο συγκεκριμένο νοσοκομείο μελλοντικά επηρεάζεται μέτρια και σε αρνητικό βαθμό, από το πλήθος των
8
προηγούμενων επισκέψεων των ερωτηθέντων τον τελευταίο χρόνο. Επιπλέον αξιολογήθηκε η ικανοποίηση των ερωτηθέντων από τις ιατρικές, νοσηλευτικές, διοικητικές, εργαστηριακές υπηρεσίες υγείας, αλλά και η ικανοποίηση τους από το εσωτερικό περιβάλλον του νοσοκομείου. Έτσι λοιπόν, το ποσοστό των ερωτηθέντων που δήλωσαν πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένοι από τις ιατρικές υπηρεσίες ήταν 72,75%, από τις νοσηλευτικές υπηρεσίες ήταν 65%, από τις εργαστηριακές υπηρεσίες 74%, από τις διοικητικές υπηρεσίες 73%, ενώ από το εσωτερικό περιβάλλον του νοσοκομείου ήταν 59,33%. Τέλος, οι απόψεις διίστανται για το κατά πόσο η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την λειτουργία του συγκεκριμένου νοσηλευτικού ιδρύματος, καθώς το 59% διαπίστωσε ελλείψεις σε αναλώσιμα είδη και το 49% παρατήρησε ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.
Συμπεράσματα: Η ικανοποίηση των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας είναι εξαιρετικής σημασίας και αυτό εξαιτίας της ιδιαιτερότητας του αγαθού της υγείας. Έτσι λοιπόν, σε περιόδους οικονομικής κρίσης κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική η άμεση λήψη μέτρων από πλευράς νοσοκομείων για την αύξηση της ικανοποίησης των ασθενών, θέτοντας ως στόχο την αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. | el_GR |
dc.format.extent | 115 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ικανοποίηση ασθενών | el_GR |
dc.subject | Patients satisfaction | el_GR |
dc.subject | Ποιότητα υπηρεσιών υγείας | el_GR |
dc.subject | Quality of health services | el_GR |
dc.title | Ικανοποίηση ασθενών σε υπηρεσίες υγείας υπό συνθήκες οικονομικής κρίσης | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Introduction: The purpose of this master thesis was to evaluate the patients satisfaction to health services in conditions of economic crisis, namely at the outpatient clinics and emergency department of a Greek general hospital. The research questions that have been set were a) finding the rate of patient satisfaction who attended in outpatient clinics and emergency department of this particular hospital, b) investigate the potential factors influencing patient satisfaction from the provided health services, and c) detection of the extent to which the economic crisis has affected the patients satisfaction.
Methodology: The study was conducted in March 2016 using a random sample of patients to outpatients department and emergency services of a hospital. 140 questionnaires have been distributed, and 100 were collected. The response rate was 71.4%. The method followed for the data collection was the completion of a questionnaire constructed with the help of similar studies and adapted to measure the factors which could affect the patient satisfaction in times of economic crisis. For the analysis of the questionnaire results the statistical program SPSS 20 was used.
Results: Of the patients who came to this hospital and visited the outpatient clinics and emergency department, 67% was from very to completely satisfied with the offered health services. Specifically, 90% of respondents who came to the hospital at a scheduled appointment were from very to completely satisfied with the health services of the outpatient clinics, while 57.15% of respondents who came to the emergency department stated that was very to completely satisfied. On the other hand, in order to reveal factors which could influence the patient satisfaction, Spearman correlation coefficient was used and the finding is that the satisfaction of respondents from health services tends to increase with age. Also, we observe that the desire of visiting the hospital in the near future, is affected moderately in a negative extent by the number of last year visits of the respondents. Moreover, the satisfaction of respondents in matters of medical, nursing, administrative, and laboratory health services, as well as from hospital facilities, was evaluated. Thus, 72.75% of respondents stated that was very to completely satisfied with the medical services, while rates for nursing, laboratory and administrative services was 65%, 74% and 73% respectively, while the rate for the same satisfaction classification from hospital facilities was 59.33%. Finally, opinions are divided as to whether the
10
economic crisis has affected the operation of the hospital, and 59% of respondents found shortages of consumables and 49% observed a lack of medical and nursing stuff.
Conclusions: Patient satisfaction from health services is of paramount importance due to the specificity of health good. So in times of economic crisis, it is particularly important that immediate action must be taken on behalf of hospitals, as to increase the patient’s satisfaction, aiming at improving the quality of health services. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |