Kypseli Logo
    • Ελληνικά
    • English
  •  Home
  •  Browse 
    • Communities & Collections
    • By Issue Date
    • Authors
    • Titles
    • Subjects
    • By Issue number
  • Language elLanguage en
  •  Login 
    • Sign in
    View Item 
    • Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • View Item
    •   Home
    • Αποθετήριο Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (Repository of the Open University of Cyprus)
    • Μεταπτυχιακές διατριβές / Master Τhesis
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ικανοποίηση ασθενών σε υπηρεσίες υγείας υπό συνθήκες οικονομικής κρίσης

    Thumbnail
    View/Open
    ΔΜΥ-2016-00373.pdf (1.502Mb)
    Date
    2016-10-18
    Author
    Λέφα, Βασιλική
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Σκοπός: Ο σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής ήταν να αξιολογηθεί η ικανοποίηση των ασθενών σε υπηρεσίες υγείας υπό συνθήκες οικονομικής κρίσης και συγκεκριμένα στο τμήμα τακτικών εξωτερικών ιατρείων και επειγόντων περιστατικών ενός ελληνικού Γενικού Νοσοκομείου. Τα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν ήταν α) η εύρεση του ποσοστού ικανοποίησης των ασθενών που προσήλθαν στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία και επείγοντα περιστατικά του συγκεκριμένου νοσοκομείου, β) η εύρεση των πιθανών παραγόντων που επηρεάζουν την ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας και γ) η ανίχνευση του βαθμού στον οποίο η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την ικανοποίηση των ασθενών. Μεθοδολογία: Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον μήνα Μάρτιο 2016 από ένα τυχαίο δείγμα ασθενών των τακτικών εξωτερικών ιατρείων και επειγόντων περιστατικών του νοσοκομείου. Διαμοιράστηκαν 140 ερωτηματολόγια ενώ συλλέχτηκαν 100. Το ποσοστό ανταπόκρισης των ερωτηθέντων βρέθηκε στο 71,4%. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε για την συλλογή των δεδομένων ήταν η συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου, το οποίο καταρτίστηκε με την βοήθεια παρόμοιων μελετών και προσαρμόστηκε για την μέτρηση παραγόντων που δύναται να επηρεάσουν την ικανοποίηση των ασθενών σε περίοδο οικονομικής κρίσης. Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων του ερωτηματολογίου χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 20. Αποτελέσματα: Από τους ασθενείς που προσήλθαν στο συγκεκριμένο νοσοκομείο και επισκέφτηκαν το τμήμα των εξωτερικών ιατρείων και επειγόντων περιστατικών το 67% έμεινε από πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένο από τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας. Συγκεκριμένα, από τους ερωτηθέντες που προσήλθαν στο νοσοκομείο ως προγραμματισμένο ραντεβού, το 90% έμεινε από πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες του παρόντος τμήματος, ενώ από τους ερωτηθέντες που προσήλθαν ως επείγον περιστατικό το 57,15% έμεινε από πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένο. Από την άλλη πλευρά, για να διαπιστωθούν παράγοντες που ενδεχομένως επηρεάζουν την ικανοποίηση των ασθενών με την χρήση του συντελεστή συσχέτισης Spearman βρέθηκε ότι όσο πιο μεγάλη είναι η ηλικία των ερωτηθέντων, τόσο τείνει η ικανοποίηση τους να αυξάνει. Ακόμη παρατηρούμε, ότι η επιθυμία επίσκεψης στο συγκεκριμένο νοσοκομείο μελλοντικά επηρεάζεται μέτρια και σε αρνητικό βαθμό, από το πλήθος των 8 προηγούμενων επισκέψεων των ερωτηθέντων τον τελευταίο χρόνο. Επιπλέον αξιολογήθηκε η ικανοποίηση των ερωτηθέντων από τις ιατρικές, νοσηλευτικές, διοικητικές, εργαστηριακές υπηρεσίες υγείας, αλλά και η ικανοποίηση τους από το εσωτερικό περιβάλλον του νοσοκομείου. Έτσι λοιπόν, το ποσοστό των ερωτηθέντων που δήλωσαν πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένοι από τις ιατρικές υπηρεσίες ήταν 72,75%, από τις νοσηλευτικές υπηρεσίες ήταν 65%, από τις εργαστηριακές υπηρεσίες 74%, από τις διοικητικές υπηρεσίες 73%, ενώ από το εσωτερικό περιβάλλον του νοσοκομείου ήταν 59,33%. Τέλος, οι απόψεις διίστανται για το κατά πόσο η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την λειτουργία του συγκεκριμένου νοσηλευτικού ιδρύματος, καθώς το 59% διαπίστωσε ελλείψεις σε αναλώσιμα είδη και το 49% παρατήρησε ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Συμπεράσματα: Η ικανοποίηση των ασθενών από τις υπηρεσίες υγείας είναι εξαιρετικής σημασίας και αυτό εξαιτίας της ιδιαιτερότητας του αγαθού της υγείας. Έτσι λοιπόν, σε περιόδους οικονομικής κρίσης κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική η άμεση λήψη μέτρων από πλευράς νοσοκομείων για την αύξηση της ικανοποίησης των ασθενών, θέτοντας ως στόχο την αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
    URI
    http://hdl.handle.net/11128/2697
    Collections
    • Διοίκησης Μονάδων Υγείας (ΕΛΛ) / Health Policy and Planning (in Greek)

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue numberThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy Issue number

    My Account

    Sign inRegister

    Open University of Cyprus

    PO Box 12794,

    2252, Latsia

    Cyprus

    Tel.: +357 22 411600

    Fax.: +357 22 411601

    • Help
    • Contact Us
    • Open University of Cyprus
    • OUC Library
    • Policies
    • Accessibility and Data Protection

    Find us on:

    • FacebookFacebook
    • EU Flag
    • Republic of Cyprus
    • Structural Funds
    • e University
    • Open University of Cyprus

    The eUniversity Project is co-founded by the European Regional Development Fund and National Funds in the Programmatic Period 2007-2013