dc.contributor.advisor | Αραμπατζής, Γαρύφαλλος | |
dc.contributor.author | Λιάκος, Αθανάσιος | |
dc.contributor.other | Liakos, Athanasios | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-10-14 | |
dc.date.accessioned | 2016-10-14T06:43:27Z | |
dc.date.available | 2016-10-14T06:43:27Z | |
dc.date.copyright | 2016-08 | |
dc.date.issued | 2016-10-14 | |
dc.identifier.other | ΔΠΠ/2016/00115 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2689 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει τις απόψεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την περιβαλλοντική εκπαίδευση στην Ελλάδα σε μία προσπάθεια να ανιχνευθούν τα προβλήματα και τα εμπόδια που υπάρχουν και οδηγούν την περιβαλλοντική εκπαίδευση να διδάσκεται μεν θεωρητικά αλλά να μην εφαρμόζεται στην πράξη.
. Το πρώτο κεφάλαιο εστιάζει στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και ειδικότερα επιχειρείται η ιστορική αναδρομή και καταγράφονται οι σκοποί και οι στόχοι της καθώς και η πορεία της ελληνική εκπαίδευση. Το δεύτερο κεφάλαιο εστιάζει στα προγράμματα περιβαλλοντικά εκπαίδευσης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση παγκοσμίως και ειδικότερα στα αναλυτικά προγράμματα, στον τρόπο επιλογής και υλοποίησης τους καθώς και στις θεωρίες που διέπουν την υλοποίηση τους. Το τρίτο κεφάλαιο εξετάζει τα αναλυτικά προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα καθώς και τα προβλήματα και τα εμπόδια που εντοπίζονται στην υλοποίηση τους. Το τέταρτο κεφάλαιο εστιάζει στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς και ειδικότερα στη διδακτική και στα διδακτικά πρότυπα που υπάρχουν, στις μεθόδους περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και στις απόψεις και στις στάσεις τους. Το πέμπτο κεφάλαιο είναι η μεθοδολογία της έρευνας. Στο έκτο κεφάλαιο παρατίθενται τα αποτελέσματα της έρευνας ενώ στο έβδομο κεφάλαιο τα συμπεράσματα. Προκύπτει μεταξύ άλλων ότι:
Η χρήση εξωτερικών και υπαίθριων χώρων στο μάθημα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης έχει μεγάλη σημασία, όπως και η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών και γονέων στην επιλογή των χώρων και στην οργάνωση των επισκέψεων.
Επίσης, έμφαση πρέπει να δίνεται στην ανθρώπινη συμπεριφορά και πως αυτή μπορεί να μετατραπεί σε φιλική προς το περιβάλλον.
Τέλος, σημαντικό είναι η περιβαλλοντική εκπαίδευση να εφαρμόζεται σ από ένα σύνολο εκπαιδευτικών, όλων των ειδικοτήτων, κατόπιν κατάλληλης εκπαίδευσης. | el_GR |
dc.format.extent | v, 107 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Περιβαλλοντική εκπαίδευση | el_GR |
dc.subject | Environmental education | el_GR |
dc.title | Απόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την περιβαλλοντική εκπαίδευση | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | The aim of this study is to examine the views and attitudes of teachers in secondary school for environmental education in Greece in an attempt to detect the problems and obstacles that cause environmental education to be taught ostensibly and keep it from being implemented in practice. The first chapter focuses on environmental education, and especially attempts a historic retrospective and records its goals and objectives as well as its course in Greek education. The second chapter focuses on environmental education programs in secondary education worldwide and especially in the curriculum, in the manner of their selection and implementation as well as the theories that govern their implementation. The third chapter examines the detailed environmental education programs in Greece and the problems and obstacles identified in the implementation. The fourth chapter focuses on environmental education and teachers and especially in teaching and educational standards that exist in environmental
v
education methods, the training of teachers and the opinions and attitudes. The fifth chapter is the research methodology. The sixth chapter presents the results of research and - the seventh chapter the conclusions.
Among other, the findings of this study highlight that using external and open spaces in the course of environmental education,with the active particiration of students and parents is an issue of prime importance. Great importance should also be given to human behaviour and how it can be become environmentally friendly. Finally, environmental education should be applied by a set of teachers of all disciplines, after providing them the proper training. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |