Show simple item record

dc.contributor.advisorΞύδης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΣτεφανάκη, Μαρία
dc.contributor.otherStefanaki, Maria
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-10-11
dc.date.accessioned2016-10-11T10:15:50Z
dc.date.available2016-10-11T10:15:50Z
dc.date.copyright2016-09
dc.date.issued2016-10-11
dc.identifier.otherΔΠΠ/2016/00106el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2683
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΓια την επίτευξη των Εθνικών και Ευρωπαϊκών στόχων στους τομείς του κλίματος και της ενέργειας είναι αναγκαία η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Ο άνθρωπος ξοδεύει μεγάλες ποσότητες φυσικών αγαθών και ενέργειας και η αλόγιστη αυτή χρήση των φυσικών πόρων και ο υπερκαταναλωτισμός οδηγεί σε αδιέξοδο. Η λύση για να ξεφύγουμε από το αδιέξοδο είναι η εξοικονόμηση ενέργειας και φυσικών πόρων. Η τεχνολογία πρέπει να είναι σύμμαχος σε αυτό το έργο με τη χρήση βελτιωμένων και αποδοτικότερων μέσων. Η εξοικονόμηση ενέργειας οδηγεί σε οικονομική ανάπτυξη και ευημερία και καθιερώνει την ενεργειακή μας συνείδηση, που είναι αναγκαία για το μέλλον. Η μεθοδολογία του προγράμματος EURONET 50-50max αυξάνει την ευαισθητοποίηση των χρηστών των κτιρίων και έτσι εξασφαλίζει την ενεργό συμμετοχή τους σε τέτοιες δράσεις , ώστε να μπορεί να επιτευχθεί μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, μέσω αλλαγών στη συμπεριφορά τους, σε συνδυασμό με την εφαρμογή μέτρων μικρής κλίμακας. Η εκπαίδευση κατέχει στρατηγικό ρόλο στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης. Η ενεργειακή εκπαίδευση των μαθητών και εκπαιδευτικών είναι καθοριστικής σημασίας απέναντι στο ενεργειακό και περιβαλλοντικό πρόβλημα. Μέσα από την παρέμβαση ευαισθητοποίησης και παρακίνησης για αποδοτικότερη χρήση της ενέργειας και τη ρύθμιση συσκευών θερμοκρασίας στα σχολικά κτίρια, σημειώθηκε σημαντική βελτίωση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος σε σημαντικό αριθμό σχολείων στην Περιφέρεια Κρήτης. Επιτεύχθηκαν σοβαρά αποτελέσματα εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης εκπομπών CO2 μέσα από στοχευμένες δράσεις αλλαγών στη συμπεριφορά των συμμετεχόντων των σχολείων. Μέσα από την έρευνα, αποδεικνύεται ότι οι έφηβοι επιδεικνύουν μια απίστευτη δημιουργικότητα και δυναμισμό, όταν καλούνται να διαμορφώσουν το περιβάλλον που ζουν. Οι μαθητές μπορούν να κατανοήσουν ότι με αλλαγή συμπεριφοράς και με ορθολογική διαχείριση επιτυγχάνεται η προσδοκώμενη εξοικονόμηση της ενέργειας του σχολικού τους συγκροτήματος χωρίς την υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων. Επίσης από την ανάλυση του ερωτηματολογίου που απαντήθηκε από μια ομάδα μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, φαίνεται ότι η πλειοψηφία των νέων διαθέτει ενεργειακή συνείδηση και θετική στάση απέναντι στα περιβαλλοντικά προβλήματα.el_GR
dc.format.extentix, 69 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕνεργειακή αποδοτικότηταel_GR
dc.subjectΕνεργειακή αποδοτικότητα -- Σχολικά κτίριαel_GR
dc.titleΑξιολόγηση ενεργειακής συμπεριφοράς χρηστών δημοσίων κτιρίων. Μελέτη περίπτωσης στην Περιφέρεια Κρήτηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn Order for the National and European objectives in the fields of climate and energy to be achieved, it is essential that energy consumption be reduced. Man consumes large quantities of electricity and natural goods and both the wasteful use of natural resources and consumerism lead to deadlock. Energy saving and natural resources conservation are the solutions to this problem. Technology and the application of improved and more efficient methods ought to be allies towards this target. Energy saving leads to economic development and prosperity and cultivates energy awareness which is required among future consumers. The methodology of the Euronet 50 -50 max project increases the awareness of the building users and thus ensures their active participation in such actions via changes in their behaviour together with application of small-scale measures. Education plays a strategic role in improving energy efficiency. Educating and training students and teachers towards energy and environmental problems is a crucial issue. Through awareness-raising interventions and incentives towards a more efficient use of energy and the regulation of temperature equipment in school buildings, there has been a significant reduction in electricity consumption levels in a number of schools in the region of Crete. Serious reduction of CO2 emission and energy-saving results have been achieved through targeted actions for the behavioural modification of the participants at schools. Through the survey, it is evident that adolescents demonstrate incredible creativity and enthusiasm when called upon to shape the environment they live in students are capable of conceiving that by changing certain behavioural patterns and through rational use of energy in their school buildings, the expected results will be accomplished without major interventions. Moreover, by analyzing the questionnaire answered by a Secondary Education student group, it’s obvious that the majority of young people possess energy awareness and a positive attitude towards environmental problems.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record