dc.contributor.advisor | Σεράνης, Παναγιώτης | |
dc.contributor.author | Σεφερλή, Μαρία | |
dc.contributor.other | Seferli, Maria | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-09-28 | |
dc.date.accessioned | 2016-09-29T07:05:27Z | |
dc.date.available | 2016-09-29T07:05:27Z | |
dc.date.copyright | 2016-05 | |
dc.date.issued | 2016-09-29 | |
dc.identifier.other | ΕΓΛ/2016/00045 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2659 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα διατριβή εξετάζει το θέμα της διδασκαλίας των Ἑλληνικῶν του Ξενοφώντα στην Α΄ Λυκείου στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα την τελευταία πενταετία (2011-2016). Στόχος της είναι να αναδείξει τα προβλήματα του μαθήματος στην καθημερινή διδακτική πράξη και να διατυπώσει προτάσεις για τη βελτίωσή του.
Για την διατριβή μου, από πλευράς μεθοδολογίας, σημείο αναφοράς αποτέλεσε το τελευταίο σε ισχύ Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για τα Αρχαία Ελληνικά του 2011, και η σύγχρονη παιδαγωγική και επιστημονική βιβλιογραφία για τη διδακτική του μαθήματος. Η έρευνά μας αναδεικνύει πως το τελευταίο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, παρά τις καινοτομίες που εισήγαγε, δεν στερείται ατελειών, τις οποίες και επισημαίνουμε. Επίσης προκύπτει στην πορεία της εργασίας ότι, σε αντίθεση με τις υψηλές προσδοκίες που καλλιέργησε το τελευταίο ανανεωμένο Πρόγραμμα Σπουδών, τα προβλήματα στη διδασκαλία των Ἑλληνικῶν δεν αμβλύνθηκαν. Για τη θεραπεία των ποικίλων προβλημάτων που επισημαίνονται και αναλύονται διατυπώνονται συγκεκριμένες προτάσεις, που στόχο έχουν την ανανέωση της διδασκαλίας του μαθήματος. Η εργασία ολοκληρώνεται με ένα προτεινόμενο διδακτικό σενάριο, που αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες, την εργασία σε ομάδες και νέες, πρωτοποριακές διδακτικές τεχνικές, ώστε το κείμενο των Ἑλληνικῶν να καταστεί πιο ενδιαφέρον και πιο γοητευτικό για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου. | el_GR |
dc.format.extent | 78 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Αρχαία Ελληνικά -- Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα | el_GR |
dc.title | Η διδασκαλία των Ελληνικών του Ξενοφώντα στην Α' Λυκείου: Προβλήματα, προοπτικές και προτάσεις για την αποτελεσματική διδασκαλία του μαθήματος | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This dissertation discusses the teaching of Xenophon’s Hellenica in the first grade of Lyceum (pupils 15-16 years old), during the last five years (2011-2016). It aims (a) to reveal the problems the subject encounters in everyday teaching practice and (b) to provide suggestions for its improvement.
The methodology followed relies heavily on the latest curriculum (2011) for the teaching of Greek historians, and on the current pedagogical bibliography, concerning teaching techniques. The research demonstrates that the latest curriculum, despite its innovative ideas, contains a number of flaws. Also, in the course of my research, I reach to the conclusion that although this latest curriculum raised great expectations for changing the pupils’ rather negative attitude towards Xenophon, it has failed to address the various problems which are connected with the teaching of the Athenian historian. In improving the quality of the lesson, I propose a series of suggestions, in the form of a teaching scenario of a specific passage of the Hellenica, which exploits new technologies, cooperative learning, and innovative teaching methods, with the ambition to make the selected passages of Xenophon more interesting and more attractive to pupils. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |