Αξιολόγηση και σχεδιασμός καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών κατά τη φάση της προ-ανάπτυξης "Fuzzy-Front-End"
Abstract
Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να εστιάσει στη φάση της προ‐ανάπτυξης
προϊόντων, γνωστή και ως φάση Fuzzy Front End, και να παρακολουθήσει από κοντά τις μεθόδους
και τακτικές που χρησιμοποιούν οι εταιρείες για την ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών.
Η έρευνα στηρίχτηκε σε έξι (6) κύρια επίπεδα, που στόχο είχαν να προσδιορίσουν τη συσχέτιση των
συνθηκών κάτω από τις οποίες σχεδιάζονται οι νέες ιδέες, σε συνδυασμό με τη διαχείριση της
διαδικασίας του σχεδιασμού της, η οποία αποτελεί συνάρτηση της πολυπλοκότητας και καινοτομίας
του προϊόντος, με την εμπορική επιτυχία αυτού.
Για τη διεξαγωγή των συμπερασμάτων εφαρμόστηκε η μεθοδολογία της ποιοτικής ανάλυσης
δεδομένων, σε ένα δείγμα τεσσάρων εταιρειών που είχαν προβεί στην ανάπτυξη καινοτόμων
προϊόντων, ενώ η συλλογή των απαραίτητων πληροφοριών έγινε με την μέθοδο των δομημένων
συνεντεύξεων.
Το πόρισμα της έρευνας φανερώνει πως παρά τις όποιες μη ευνοϊκές συνθήκες, που μπορεί να
επικρατούν κατά την ανάπτυξη μιας νέας ιδέας, ένας καλός σχεδιασμός κατά τη φάση της προ‐
ανάπτυξης είναι σε θέση να οδηγήσει σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό επιτυχίας της ιδέας,
αντισταθμίζοντας έτσι τις όποιες αρνητικές επιρροές των συνθηκών.