Έρευνα ικανοποίησης χρηστών Κυπριακής Βιβλιοθήκης
Abstract
Οι βιβλιοθήκες διαδραματίζουν θεμελιώδη ρόλο στην κοινωνία και μπορούμε να πούμε ότι είναι οι πύλες προς την γνώση και τον πολιτισμό. Με τις υπηρεσίες που προσφέρουν δημιουργούν ευκαιρίες για μάθηση, δίνουν την υποστήριξη στην εκπαίδευση, στην παιδεία, και στην έρευνα. Ακόμα μπορεί να βοηθήσουν στην διαμόρφωση των νέων ιδεών και προοπτικών. Χωρίς την ύπαρξη των βιβλιοθηκών, θα ήταν δύσκολη η προώθηση της έρευνας και της ανθρώπινης γνώσης, ώστε να διατηρηθεί για τις μελλοντικές γενιές η συσσώρευση της γνώσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς του κόσμου. Πολύ απλά, οι βιβλιοθήκες είναι ένα μέσο το οποίο προφέρει πρόσβαση στη γνώση.
Στη σύγχρονη κοινωνία όπου η παραγωγή πληροφορίας είναι σε αυξημένους ρυθμούς τόσο σε έντυπη αλλά και σε ηλεκτρονική μορφή, η συγκέντρωση όλων αυτών των πληροφοριών την καθιστά την οργάνωση αλλά και την παροχή των υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης στους χρήστες επιτακτική ανάγκη. Η Κυπριακή Βιβλιοθήκη έχει σαν στόχο τη δημιουργία και υποστήριξη ενός αξιόπιστου περιβάλλοντος όπου θα υπάρχει η πρόσβαση στην πληροφόρηση.
Στην παρούσα διατριβή αρχικά αναφέρονται οι έννοιες των υπηρεσιών και της ποιότητας γενικά στη συνέχεια θα αναπτύξουμε τα εργαλεία μέτρησης της ποιότητας μετά γίνεται αναφορά στο μοντέλο μέτρησης της ποιότητας όπου χρησιμοποιείται στις βιβλιοθήκες. Στην συνέχεια βλέπουμε κάποια προγράμματα βελτίωσης της ποιότητας και πως εφαρμόζονται στις Βιβλιοθήκες. Στην συνέχεια γίνεται η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης στην Κυπριακή Βιβλιοθήκη με την ανάλυση SWOT. Ακολούθως, γίνεται παρουσίαση της έρευνας που έχει γίνει, και των αποτελεσμάτων της ως προς την ικανοποίηση των χρηστών από την ποιότητα των παρερχομένων υπηρεσιών της Βιβλιοθήκης. Τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα και υποβάλλονται κάποιες εισηγήσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών.