OPALIO OPTICAL LTD, Οικονομική κρίση και βιωσιμότητα μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Abstract
Η οικονομική κρίση η οποία έφερε αρκετές επιχειρήσεις σε δυσμενή θέση επηρέασε και την εταιρεία OPALIO OPTICAL LTD. Μελετώντας τις αρνητικές επιδράσεις εντοπίζουμε σημεία τα οποία πρέπει να ενδυναμωθούν ώστε να περιοριστεί η επίδραση της στη επιχείρηση που μελετούμε. Ο αρχικός στόχος που ήταν να δημιουργηθεί ένα εργαλείο το οποίο να αναλύει τις οικονομικές συνθήκες, τα μέτρα προστασίας, επερχόμενη κυβερνητική πολιτική, θετικά και αρνητικά χαρακτηριστικά της επιχείρησης και κυρίως της δραστηριοποίησης της επιχείρησης στην ύπαιθρο θεωρώ ότι έχουν επιτευχθεί.
Μέσα από τους κίνδυνους τους οποίους αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις εντοπίζουμε αυτούς οι οποίοι είναι πιο απειλητικοί στη περίπτωση μας. Στη συνέχεια με τη χρήση ανάλυσης τύπου SWOT-PESTLE καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα μας είναι η δραστηριοποίηση στην ύπαιθρο, καθώς υπάρχει περιορισμένη δυνατότητα να ανταγωνιστεί η επιχείρηση σε τιμές με άλλη επιχείρηση. Μέσα από αυτή την ανάλυση προτείνονται κάποιες λύσεις για να προσελκύσουμε περισσότερους πελάτες αλλά για να αναδείξουμε την τεχνογνωσία του ιδιοκτήτη. Με αυτό τον τρόπο καταλήγουμε στο γεγονός ότι η επιχείρηση δεν είναι υποδεέστερη άλλων αντίστοιχων καταστημάτων οπτικών ειδών τα οποία βρίσκονται στις πόλεις.
Στη συνέχεια θέλοντας να επιβεβαιώσουμε με οικονομετρική ανάλυση την εκτίμηση ότι η απόσταση είναι στατιστικά σημαντική χρησιμοποιούμε ένα δικό μας εμπειρικό μοντέλο στηριζόμενο στα μοντέλα Rilley (1931), Breaking Point (1949), Huff (1964). Με δεδομένα μέσα από την επιχείρηση καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η απόσταση μετρημένη σε χρόνο ή χιλιόμετρα είναι στατιστικά σημαντική σε σχέση με το πόσο συχνά ένας πελάτης θα επισκεφτεί το κατάστημα. Η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στο κατάστημα εμφανίζεται στα άτομα ηλικίας 50 με 59 ετών.