Show simple item record

dc.contributor.advisorΑρμοστής, Σπύρος
dc.contributor.authorΣολωμού, Άννα
dc.contributor.otherSolwmou, Anna
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-09-19
dc.date.accessioned2016-09-19T08:20:41Z
dc.date.available2016-09-19T08:20:41Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-09-19
dc.identifier.otherΕΓΛ/2016/00042el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2624
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού προγράμματος «Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι στάσεις των Κυπρίων εκπαιδευτικών απέναντι στην κυπριακή και την κοινή νέα ελληνική στην Κύπρο. Θεώρησα ιδιαίτερα ενδιαφέρον να διερευνήσω τις στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στην ΚΝΕ, όσο και απέναντι στην κυπριακή, αφού οι στάσεις των εκπαιδευτικών στο θέμα της γλώσσας είναι ιδιαίτερα σημαντικές, αφού η γλώσσα αποτελεί απαραίτητο μέσο σε κάθε παιδαγωγική προσπάθεια. Επομένως, η διερεύνηση των γλωσσικών στάσεων έχει να προσφέρει τα μέγιστα στην εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολείο. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι αμφισβητείται η ικανότητα λόγου/έκφρασης που κατέχουν οι μαθητές και ότι πιστεύεται ότι έχουν μειωμένη επάρκεια στα Ελληνικά, αφού αξιολογούνται με το κριτήριο ενός γλωσσικού κώδικα που δεν είναι η μητρική τους ποικιλία ή τουλάχιστον δεν τους είναι τόσο οικεία, αλλά και το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει ο εκπαιδευτικός και πόσο σημαντική είναι η στάση του απέναντι στη γλώσσα κατά τη διδασκαλία, όπως και το γεγονός ότι η μητρική γλώσσα αντιμετωπίζεται μειονεκτικά σε ένα διδιαλεκτικό περιβάλλον και έχοντας τη γνώμη ότι τέτοια θέματα θα πρέπει να προσεγγίζονται με ιδιαίτερη ευαισθησία, αναγνώρισα τη σημαντικότητα να διερευνήσω το θέμα. Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια. Στο εισαγωγικό πρώτο κεφάλαιο διατυπώνεται το πρόβλημα, η σπουδαιότητα και η αναγκαιότητα διερεύνησής του, καθώς και ο σκοπός της παρούσας έρευνας. Στο δεύτερο κεφάλαιο ακολουθεί η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφεται η διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας, με αναφορά στο ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των δεδομένων και στα άτομα που αποτέλεσαν το δείγμα της έρευνας. Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα, όπως αυτά προκύπτουν από την ποσοτική έρευνα, που πραγματοποιήθηκε, καθώς επίσης τα συμπεράσματα και οι προτάσεις στα οποία κατέληξα. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για τους σκοπούς της παρούσας έρευνας ήταν ποσοτική. Στην έρευνα συμμετείχαν ογδόντα τέσσερις εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των επαρχιών Λευκωσίας, Λεμεσού, Λάρνακας, Πάφου, Αμμοχώστου. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων της έρευνας στάληκαν ερωτηματολόγια. Από την έρευνά μου διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι θετικοί απέναντι στη χρήση της κυπριακής και αναγνωρίζουν την αξία να χρησιμοποιείται η κυπριακή, εκτός όμως της κύριας εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπου πρέπει να χρησιμοποιείται η ΚΝΕ, ως επίσημη γλώσσα.el_GR
dc.format.extent100 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτική διαδικασία -- Γλωσσικές στάσειςel_GR
dc.titleΣτάσεις των Κυπρίων εκπαιδευτικών απέναντι στη χρήση της κυπριακής και της κοινής νέας ελληνικής στο σχολείοel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis study was conducted as part of the requirements of the Master’s Program in Greek Language and Literature of the Open University of Cyprus. The research investigates the attitudes of Cypriot teachers towards Cypriot Greek and Standard Modern Greek. In Cyprus, while Standard Modern Greek is considered the official language of communication, in informal everyday communication it is Cypriot Greek that is used, a fact to which many attribute the failure of students to produce coherent writing and their failure at the Pancyprian final examinations in the subject of Modern Greek required for the admission of students to tertiary education. Therefore, the attitudes of teachers towards Cypriot Greek and Standard Modern Greek are interesting and important because language is the necessary tool for every pedagogical effort and the teachers are the primary agents of learning. Consequently, investigating teachers’ attitudes towards language can promote a sound pedagogical framework for enhancing students’ linguistic skills. The thesis consists of four chapters. The introductory first chapter presents the research question, the importance of the research and the objectives and the research hypotheses on which the study is based. In the second chapter, the literature review is presented. In the third chapter the methodology used in order to collect data is described with reference to the questionnaire and to participant traits. Finally, in the fourth chapter, the results of the research, the conclusions and recommendations are presented. The methodology used for the purposes of the research was quantitative: eighty four teachers, who work in public secondary education schools in Cyprus, participated in the research, answering a questionnaire in order for the researcher to collect the data for the study. From my research I found that teachers are positive towards the use of Cypriot Greek and they recognize the value of Cypriot dialect, although not for the main educational process, where Standard Modern Greek, is considered as the official language which must therefore be used in teaching.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record