Η ικανοποίηση των ασθενών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας στο δημόσιο και στα ιδιωτικά νοσοκομεία της Λάρνακας στην Κύπρο
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-09-14Συγγραφέας
Σείσου, Γιάννης
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι αφενός η διερεύνηση των απόψεων και αφετέρου η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών από τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας στα νοσοκομεία της Κύπρου (Ιδιωτικά Νοσοκομεία Λάρνακας και Δημόσιο Νοσοκομείο Λάρνακας). Οι αντικειμενικοί στόχοι της έρευνας είναι να εκτιμηθεί το επίπεδο ικανοποίησης των νοσηλευομένων για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, να εντοπισθούν παράγοντες που δύναται να επηρεάζουν την ικανοποίηση των συμμετεχόντων από τις υπηρεσίες υγείας καθώς και να παρουσιαστούν οι πιθανές διαφορές που ενδέχεται να αναδειχθούν μέσα από τις απόψεις των συμμετεχόντων για τα νοσοκομεία, ιδιωτικά και δημόσιο.
Μεθοδολογία: Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 285 ασθενείς που νοσηλεύτηκαν στα συγκεκριμένα νοσοκομεία.
Αποτελέσματα: Η πλειονότητα των ασθενών εκφράζουν σημαντική ικανοποίηση από τη συνολική, τη νοσηλευτική και την ιατρική φροντίδα. Συγκεκριμένα, οι ασθενείς που νοσηλεύτηκαν στα Ιδιωτικά Νοσοκομεία της Λάρνακας δείχνουν περισσότερο ικανοποιημένοι από εκείνους που νοσηλεύτηκαν στο Δημόσιο Νοσοκομείο Λάρνακας. Ωστόσο, οι διαφορές που προκύπτουν στις περισσότερες κατηγορίες είναι μικρές. Δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά στη συνολική ικανοποίηση μεταξύ φύλων (p=.687). Αντίθετα, η ηλικία και η εκπαίδευση έδειξαν ότι έχουν μια στατιστικά σημαντική σχέση (p=.000, p=.016) με την ικανοποίηση. Επίσης, οι διαφορές που εντοπίστηκαν στην μέτρηση ικανοποίησης καθώς και προσδοκιών από το κάθε νοσοκομείο στην πλειονότητά τους ήταν στατιστικά σημαντικές καθώς p<.05.
Συμπεράσματα: Η ικανοποίηση των ασθενών είναι γεγονός πως αποτελεί σημαντική ένδειξη της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας που παρέχεται από τα νοσοκομεία. Η πλειονότητα των μελετητών αναγνωρίζουν τη υψηλή σημασία των απόψεων των ασθενών αναφορικά με τις προτιμήσεις τους για την περίθαλψη. Οι ασθενείς μπορούν να αναγνωρίζουν καθώς και να αξιολογούν την ποιότητα της φροντίδας που δέχονται και είναι σε θέση να κρίνουν τα αποτελέσματα της στη βελτίωση της υγείας τους.