Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και η ικανοποίηση των ασθενών του τμήματος Πυρινικής Ιατρικής του "ΑΝΘ. ΘΕΑΓΕΝΕΙΟΥ"
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-09-14Συγγραφέας
Πιπιντάκου, Αγγελική
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Εισαγωγή: Η ικανοποίηση των ασθενών αποτελεί μία από τις σημαντικότερες παραμέτρους όσον αφορά στα μέτρα που λαμβάνονται με στόχο την αναβάθμιση και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Η ποιότητα των υπηρεσιών υγείας που παρέχονται στους ασθενείς είναι προσδιοριστικός παράγοντας της ικανοποίησής τους, ενώ η ικανοποίηση των ασθενών αποτελεί ένα μέτρο αξιολόγησης της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας. Η ικανοποίηση των ασθενών επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες: τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά, την επικοινωνία μεταξύ ασθενών, ιατρών και νοσηλευτών, αλλά και τα οργανωτικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά της μονάδας υγείας.
Σκοπός: Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να εξεταστεί η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται από το Τμήμα Πυρηνικής Ιατρικής του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου «Θεαγένειο» σε συνάρτηση με την ικανοποίηση των ασθενών που προσέρχονται σε αυτό.
Μεθοδολογία: Χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου. Το δείγμα της παρούσας έρευνας αποτελείται από 199 ασθενείς που προσήλθαν στο τμήμα αυτό κατά την χρονική περίοδο 01/02/2016 - 01/03/2016.
Αποτελέσματα: Μέσα από την έρευνα καταδείχθηκε η σημασία της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας τόσο για τη διασφάλιση της υγείας των ασθενών, όσο και για την ικανοποίησή τους. Οι απαντήσεις των ερωτηθέντων κατέδειξαν ότι συνολικά είναι σε πολύ προς πάρα πολύ μεγάλο βαθμό ικανοποιημένοι από τις προσφερόμενες υπηρεσίες του συγκεκριμένου τμήματος και για το λόγο αυτό θα το σύστηναν και σε άλλους. Διαπιστώθηκε ότι το συγκεκριμένο τμήμα θα πρέπει να προχωρήσει σε βελτιώσεις όσον αφορά στα εξής: προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία, καταλληλότητα της αίθουσας αναμονής για την εξέταση (κλιματισμός, επάρκεια καθισμάτων, ύπαρξη οξυγόνου κ.α.), χρόνος αναμονής μέχρι την χορήγηση του ραδιοφαρμάκου από τον γιατρό, καθαριότητα των βοηθητικών χώρων, ψυχολογική υποστήριξη από νοσηλευτές και τεχνολόγους.
Συμπεράσματα: Συνολικά, η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών αποτελεί σημαντικό εργαλείο μέτρησης της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας και προσδιορισμού των στοιχείων εκείνων που χρίζουν βελτίωσης.