Show simple item record

dc.contributor.advisorΖορπάς, Αντώνης
dc.contributor.authorΤοφαλλή, Νίκη
dc.contributor.otherTofalli, Niki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-09-13
dc.date.accessioned2016-09-13T08:59:25Z
dc.date.available2016-09-13T08:59:25Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-09-13
dc.identifier.otherΔΠΠ/2016/00086el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2597
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή προσεγγίζει το θέμα της διαχείρισης αποβλήτων υπό το πρίσμα των αερομεταφορών και ειδικότερα μέσω της περιβαλλοντικής απόδοσης των αεροπορικών εταιριών. Η διαχείριση των αποβλήτων στον χώρο των αερομεταφορών αποτελεί βασικό περιβαλλοντικό πρόβλημα που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Οι ραγδαίοι ρυθμοί με τους οποίους αυξάνονται τα απόβλητα προκαλούν ιδιαίτερες ανησυχίες για το μέλλον και αποτελούν θέμα το οποίο επιδέχεται περαιτέρω μελέτης και έρευνας. Οι αερομεταφορές είναι ένα πεδίο με ευρύ φάσμα έρευνας και μελέτης που δεν έχει ωριμάσει πλήρως και οι αεροπορικές εταιρίες αποτελούν μια σημαντική διάσταση στις σύγχρονες στρατηγικές ανάπτυξης. Σκοπός της διατριβής είναι η ορθολογιστική διαχείριση των παραγόμενων αποβλήτων με απώτερο στόχο τη μείωση του όγκου τους. Για τον λόγο αυτό έγινε ανάλυση της σύστασης των αποβλήτων της κάθε αεροπορικής εταιρίας που μελετήθηκε, προτού καταλήξουν στις χωματερές, έτσι ώστε να διαφανεί εάν υπάρχουν δυνατότητες ανάπτυξης που παραμένουν αναξιοποίητες και να προωθηθεί η ανακύκλωση, η επαναχρησιμοποίηση και η ανάκτηση υλικών, αλλά και ενέργειας. Ταυτόχρονα, στόχος ήταν και η συνεισφορά στην επιστημονική έρευνα με δεδομένα και πληροφορίες πρωτογενούς μορφής. Αναφορικά με τη μεθοδολογική προσέγγιση, επιλέχθηκε τόσο η πρωτογενής, όσο και η δευτερογενής έρευνα με ιδιαίτερη έμφαση στις επιτόπιες παρατηρήσεις. Το σημαντικότερο μέρος της έρευνας αποτέλεσε η επιτόπια συλλογή πρωτογενών δεδομένων, τα αποτελέσματα της οποίας ήταν καθοριστικά για τη διεξαγωγή των τελικών συμπερασμάτων. Πραγματοποιήθηκε συλλογή, διαλογή και ανάλυση του ρεύματος αποβλήτων σε 27 πτήσεις 4 αεροπορικών εταιριών. Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των δεδομένων ανέδειξαν την ύπαρξη τεράστιων δυνατοτήτων ανάπτυξης που παραμένουν αναξιοποίητες, αλλά και τα κενά που υπάρχουν στην εφαρμογή της νομοθεσίας, λόγω έλλειψης κινήτρων για εφαρμογή της περιβαλλοντικής πολιτικής, αλλά και επιβολής προστίμων σε περιπτώσεις μη εφαρμογής της.el_GR
dc.format.extentviii, 198 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔιαχείριση αποβλήτωνel_GR
dc.subjectWaste managementel_GR
dc.subjectΔιαχείριση αποβλήτων -- Αερομεταφορέςel_GR
dc.subjectWaste management -- Air transport industryel_GR
dc.subjectΑνακύκλωσηel_GR
dc.subjectRecyclingel_GR
dc.titleΠροσδιορισμός περιβαλλοντικής απόδοσης αεροπορικών εταιριώνel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis thesis approaches the issue of waste management in the air transport industry and in particular with respect to the environmental performance of airlines. Waste management in the field of air transport is a major environmental problem that requires special attention. The continuously accelerated production and accumulation of waste from the air transport industry is raising significant concerns for the future, constituting this issue as an important and interesting area of study and research. Waste management in the air transport industry is a field with a wide range of research and study that has not fully matured and airlines is an important dimension to the modern development of strategies. The aim of the thesis is the proper management of waste with a view to reducing their volume. For this reason, an analysis has been carried out of the composition of waste before ending up in landfills as collected from a sample of airlines using Larnaca airport. It appears that there are development opportunities that remain untapped and promote recycling, reuse and recovery of materials and energy. At the same time, the aim was to contribute to scientific research data in primary information form. Regarding the methodological approach, primary and secondary research was carried out with particular emphasis on field observations. The most important part of the investigation was on-site collection of primary data, the results of which were crucial for the conduct of the final conclusions. Collection, sorting and analysis of waste stream from 27 flights of 4 airlines were carried out. The results revealed the existence of huge development potential in airlines waste management that remains untapped, as well as the gaps in implementation, like lack of incentives for implementation of environmental policy and non-existing policy for fines in cases of non-conformity with regulation on waste management.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record