Marketing plan για τον οργανισμό JCI Lemesos (Junior Chamber International Lemesos)
Abstract
Η παρούσα διατριβή παρουσιάζει ένα marketing plan για το μη κυβερνητικό, μη κερδοσκοπικό οργανισμό JCI Lemesos ο οποίος είναι από τους σημαντικότερους Μη Κυβερητικούς Οργανισμούς Νεολαίας στην Κύπρο, για να τον βοηθήσει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, να αυξήσει το brand awareness και να προσελκύσει νέα μέλη.
Ο εθελοντής του JCI Lemesos θα είναι 18-40 χρονών, από αστική περιοχή, συνήθως single ή χωρίς παιδιά, με μεσαίο προς υψηλό εισόδημα και ενδιαφέρον προς το networking για προσωπικούς ή/ και επαγγελματικούς σκοπούς. Θα πρέπει να ενθαρρύνονται οι παρέες μέσα στον οργανισμό, αφού είναι δυσκολότερο να τα παρατήσουν οι εθελοντές – μέλη μιας ομάδας. Θα πρέπει να διατηρούνται καλές σχέσεις με τους τοπικούς και διεθνείς φορείς που συμβάλλουν στην υλοποίηση του έργου του οργανισμού.
Το JCI Lemesos μπορεί να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό των παρόμοιων οργανισμών αναδεικνύοντας τον συνδυασμό των στοιχείων που τον κάνουν μοναδικό (δυνάμεων): μεγάλο φάσμα ηλικιών (δέχεται νέους μέχρι 40 ετών), έλλειψη πολιτικού/ θρησκευτικού προσανατολισμού, έλλειψη επαγγελματικού περιορισμού (δηλαδή αποδοχή μόνο συγκεκριμένου αριθμού ατόμων από συγκεκριμένα επαγγέλματα), διεθνής δικτύωση, πολλαπλά επίπεδα ωφελημάτων στα μέλη και ευρύ φάσμα εκδηλώσεων. Οι κυριότερες αδυναμίες του είναι η υψηλότερη συνδρομή του (σε σχέση με άλλους οργανισμούς), η έλλειψη brand awareness, η μη εργοδότηση προσωπικού. Οι κυριότερες ευκαιρίες του είναι οι επιχορηγήσεις που μπορεί να διεκδικήσει, η συνεργασία με τον ΟΝΕΚ, η αξιοποίηση των social media και η στροφή αρκετού κόσμου στους οργανισμούς νέων λόγω της απαξίωσης των κομμάτων. Οι κυριότερες απειλές του είναι η έλλειψη εθελοντών, το οικονομικό πρόβλημα, η έλλειψη ηγετών και ο κίνδυνος οικονομικής εκμετάλλευσης από ακατάλληλα στελέχη.
Ως προς τους στόχους marketing, ο στόχος εγγραφής μελών είναι 50 μέλη ετησίως για το 2017, ο οποίος αν επιτευχθεί και διατηρηθεί, μπορεί μεταγενέστερα να αυξηθεί μέσω της παροχής κινήτρων στα μέλη. Οι κοινωνικοί στόχοι του οργανισμού είναι η βοήθεια στους πληγέντες από την κρίση, η βελτίωση των εργασιακών συνθηκών των μελών του, η δικτύωση και εξεύρεση εργασίας για τους άνεργους νέους επιστήμονες και οι 3
ευκαιρίες κατάρτισης για τα μέλη του. Ενώ οι επικοινωνιακοί στόχοι του οργανισμού είναι η αύξηση του brand awareness γενικά για τον οργανισμό μέσω δημοσίων σχέσεων (παρουσία σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα λόγω των εκδηλώσεων του) και δραστηριοτήτων ψηφιακού marketing.
Στη συνέχεια, αναπτύσσονται ολοκληρωμένες στρατηγικές για τους στόχους που έχουν τεθεί. Πιο συγκεκριμένα, επεξηγείται ότι θα πρέπει να διοργανώνονται αρκετές εκδηλώσεις και να επικοινωνούνται σωστά έτσι ώστε τα μέλη να νιώθουν ότι αξίζει να πληρώσουν τη συνδρομή τους. Αναλύεται το είδος των εκδηλώσεων, οι οποίες χωρίζονται σε 4 μεγάλες κατηγορίες (networking events, σεμινάρια, ψυχαγωγικές/ αθλητικές εκδηλώσεις καθώς και κοινωνικές/ φιλανθρωπικές εκδηλώσεις), που η κάθε μια έχει το σκοπό της και απευθύνεται σε διαφορετικό είδος κοινού. Οι εκδηλώσεις πρέπει να έχουν ως πρωταρχικό στόχο τις εγγραφές μελών, δευτερευόντως την ενημέρωση για τον οργανισμό ενώ όταν τελειώσουν θα πρέπει να επικοινωνούνται σωστά. Στη συνέχεια, συντάσσεται αναλυτικός προϋπολογισμός για το 2017 ο οποίος συνοψίζει τα έσοδα από συνδρομές μελών/ εκδηλώσεις/ χορηγίες και αφαιρώντας τα έξοδα των εκδηλώσεων και τη συνδρομή στον παγκόσμιο οργανισμό.
Τέλος, γίνεται μια γενική αναφορά σε άλλες τακτικές/ στρατηγικές που θα ήταν καλά να ακολουθούνται από το συμβούλιο και να καλλιεργηθούν στα μέλη ως κουλτούρα του οργανισμού: η αλληλοϋποστήριξη των μελών στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες καθώς και σε άλλα θέματα, η ενημέρωση των μελών για οποιαδήποτε ευκαιρία παρουσιάζεται από άλλους οργανισμούς/ εταιρείες/ κυβερνητικές υπηρεσίες και η έμφαση στην επικοινώνηση των επιτευγμάτων του οργανισμού.