Η εφαρμογή της μεθοδολογίας Six Sigma στον τραπεζικό τομέα
Abstract
Οι σύγχρονες απαιτήσεις του τραπεζικού κλάδου επιβάλλουν την αποτελεσματική εφαρμογή λύσεων που οδηγούν στην ενίσχυση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και τη μείωση του λειτουργικού κόστους. Ο τραπεζικός κλάδος είναι τόσο ανταγωνιστικός και ραγδαία εξελισσόμενος, ώστε η βελτιστοποίηση των υπηρεσιών είναι η πηγή της επιβίωσης του. Σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι να αναδείξει τη μεθοδολογία Six Sigma η οποία μπορεί να βελτι΄ωσει την αποδοτικότητα των εργασιών ενός τραπεζικού ιδρύματος και επιτυγχάνει σχεδόν άριστο επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών. Η μεθοδολογία Six Sigma αποτελεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση υποστήριξης ενός Οικονομικού Οργανισμού για αύξηση της κερδοφορίας του μέσω βελτίωσης των προσφερόμενων προιόντων και υπηρεσιών ελαχιστοποίησης ατελειών και λαθών που αυξάνουν την αξία που προσδίδεται στον τελικό πελάτη. Ορίζεται ως ένα πρόγραμμα βελτίωσης ης ποιότητας, με στόχο την μείωση των ελαττωματικών προιόντων ή λαθών σε 3,4 περιπτώσεις ανα εκατομμύριο ευκαιριών ή αλλιώς σε ποσοστό 0,00034%. Η παρούσα διατριβή μεταπτυχιακού επιπέδου διεξάγει αρχικά μια πλήρη και ουσιώση ανάλυση της μεθοδολογίας Six Sigma και παρουσιάζει τα απαιτούμενα εργαλεία και τεχνικές για την εφαρμογή της. Εν συνεχεία επικεντρώνεται στην εμπειρική εφαρμογή της, αναδικνείοντας πέντε περιπτωσιολογικές μελέτες. Η επιστημονική συμβολή της εργασίας έγκειται στην ανάδειξη καλών πρακτικών και στην ενδυνάμωση της θέσης της μεθοδολογίας Six Sigma σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα έχει επωφελή και μετρήσιμα αποτέλεσματα.