Μελέτη περίπτωσης: Κατάστημα σνάκ/καφέ με παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα σε Σουηδικό Mall
Abstract
Στην παρούσα μελέτη περίπτωσης εξετάσαμε μία επιχείρηση η οποία ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην αγορά του καφέ/σνακ, με ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα.Με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου και δευτερογενών δεδομένων είδαμε ότι η ετήσια προσδοκώμενη κερδοφορία είναι 51917.67€, με τυπική απόκλιση 3269.02€ και με πάγια ετήσια έξοδα (ενοίκιο και μισθοί) 45000€. Ο εσωτερικόςσυντελεστής απόδοσης των ιδίων κεφαλαίων είναι μεταξύ 80.61%-213.45%, ανάλογα το σενάριο και τον χρονικό ορίζοντα. Η αντιμετώπιση των προϊόντων αυτών είναι θετική έως πολύ θετική, οι καταναλωτές τα θεωρούν ιδιαίτερα διαφοροποιημένα και ανώτερα από τα αντίστοιχα πιο συνηθισμένα πιο ευρείας κατανάλωσης. Το εμπορικό κέντρο δείχνει, τους πρώτους τέσσερεις μήνες της ζωής του, πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα. Βρήκαμε ότι παραδοσιακά προϊόντα από άλλες περιοχές του πλανήτη έχουν μία κάπως θετική αντιμετώπιση, αλλά δεν έχουμε ξεκάθαρα αποτελέσματα για αυτό. Ο ανταγωνισμός εντός του εμπορικού είναι ισχυρός, αλλά το προϊόν που εξετάσαμε οι καταναλωτές το θεωρούν σαφώς διαφορετικό και ανώτερο. Η επιχείρηση κρίνεται βιώσιμη μακροπρόθεσμα αλλά χρειάζεται επέκταση των δραστηριοτήτων της και σε εύρος προϊόντων αλλά και σε επέκταση του δικτύου της.