Show simple item record

dc.contributor.advisorΡαφτόπουλος, Βασίλειος
dc.contributor.authorΧυδίρογλου, Λεμονιά
dc.contributor.otherChydiroglou, Lemonia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-09-01
dc.date.accessioned2016-09-01T07:02:46Z
dc.date.available2016-09-01T07:02:46Z
dc.date.copyright2016-06
dc.date.issued2016-09-01
dc.identifier.otherΔΜΥ/2016/00352el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2518
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟι στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στην ψυχική νόσο είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει τις αντιλήψεις των ανθρώπων στο σύνολο της κοινωνίας, αφού έρχονται σε επαφή με μεγάλη μερίδα των μελών της και μάλιστα μελών που βρίσκονται σε πολύ τρυφερή ηλικία. Σύμφωνα με την υπάρχουσα βιβλιογραφία τα επίπεδα της ενσυναίσθησης μπορούν να επηρεάσουν τις στάσεις και τις αντιλήψεις των ανθρώπων απέναντι στους ψυχικά ασθενείς κι έτσι υποστηρίζεται ότι ενισχύοντας τη δεξιότητα της ενσυναίσθησης βελτιώνονται οι στάσεις των ανθρώπων απέναντι στην ψυχική νόσο. Επιπλέον, ένας ακόμη παράγοντας που φαίνεται να σχετίζεται με την ενσυναίσθηση και τις στάσεις είναι οι αντιλήψεις αυτεπάρκειας των εκπαιδευτικών. Σκοπός Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τη σχέση των στάσεων απέναντι στην ψυχική ασθένεια, την ενσυναίσθηση και την αυτεπάρκεια μέσα στην τάξη. Μέθοδος Στη μελέτη συμμετείχαν 100 εκπαιδευτικοί, άνδρες και γυναίκες, από σχολεία του νομού Πέλλας και Ημαθίας. Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκαν τα ερωτηματολόγια Βasic Empathy Scale (BES; Jollife & Farrington, 2006), Teachers Sense of Efficacy Scale, (TSES, Tschannen-Moran & Woolfolk-Hoy, 2001) και το Opinions Towards mental Illness (OMI, Cohen & Struening, 1962). Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με τη χρήση της ανάλυσης συσχετίσεων και της ανάλυσης παλινδρόμησης. Επιπλέον, διαφορές ανάμεσα σε ομάδες διερευνήθηκαν μέσα από τη χρήση του κριτηρίου t και της ανάλυσης διακύμανσης. Για την ανάλυση των δεδομένων έγινε χρήση του προγράμματος IMB SPSS Statistics 22. Αποτελέσματα Τα αποτελέσματα φανέρωσαν ήπιες στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις μόνο ανάμεσα στην υποκλίμακα της Συναισθηματικής Ενσυναίσθησης και τρεις από τις τέσσερις υποκλίμακες των Στάσεων απέναντι στην Ψυχική Ασθένεια – Στίγμα (r = .24, p < .05), Ανθρωπισμός (r = -.31, p < .05), Ομαλοποίηση (r = -.24, p < .05). Επίσης, αναλύσεις παλινδρόμησης έδειξαν ότι μόνο η Συναισθηματική Ενσυναίσθηση μπορεί να προβλέψει σε μικρό βαθμό το Στίγμα, τον Ανθρωπισμό και την Ομαλοποίηση. Συμπεράσματα Μελλοντική έρευνα θα ήταν χρήσιμο να συμπεριλάβει μεγαλύτερο αριθμό δείγματος, ίση αναλογία ανδρών και γυναικών και να διερευνήσει περισσότερο εστιασμένα την επίδραση της Συναισθηματικής Ενσυναίσθησης στη διαμόρφωση των στάσεων απέναντι στην ψυχική νόσο.el_GR
dc.format.extent75 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΕνσυναίσθησηel_GR
dc.subjectEmpathyel_GR
dc.titleΗ διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών απέναντι στη ψυχική νόσο και η συσχέτιση τους με δείκτες ενσυναίσθησης και αυτεπάρκειας μέσα στην τάξηel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractTeachers’ attitudes toward mental illness is a very important factor that can affect the attitudes of people in society, since they come in contact with a large portion of society’s members, and mainly young members who will be the citizens of tomorrow. According to the existing literature levels of empathy can influence the attitudes and perceptions of people towards patients with mental illness, so it is supported that enhancing the skill of empathy can improve people's attitudes towards the mentally ill. Moreover, another factor that appears to be associated with empathy and attitudes is the perception of self-efficacy of teachers. Purpose The purpose of this study is to investigate the relationship between these variables. Methodology In this study 100 teachers participated, 35 men and 65 women, from schools around Pella. The Basic Empathy Scale (BES; Jollife & Farrington, 2006), the Teachers Sense of Efficacy Scale, (TSES, Tschannen-Moran & Woolfolk-Hoy, 2001) and the Opinions Towards Mental Illness (OMI, Cohen & Struening, 1962) questionnaires were used. The analysis was performed using correlation analysis and regression analysis. In addition, differences between groups were investigated through the use of the t-test and analysis of variance. Data analysis was done using the IMB SPSS Statistics 22 program. Results The results revealed moderate statistically significant correlations only between the subscale Emotional Empathy and three of the four subscale of Attitudes toward Mental Illness - Stigma (r = .24, p <.05), Humanism (r = -.31, p < .05), Smooth (r = -.24, p <.05). Furthermore, regression analyses showed that only Emotional Empathy can predict poorly Stigma, Humanism and Normalization. Conclusion Future researchers should consider including a larger sample size, equal proportion of men and women and the investigation of the effect of Emotional Empathy in shaping attitudes towards the mentally ill.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record