dc.contributor.advisor | Μωραϊτης, Ευάγγελος | |
dc.contributor.advisor | Παυλάκης, Ανδρέας | |
dc.contributor.author | Καραμπίνη, Ελένη | |
dc.contributor.other | Karampini, Eleni | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2012-02-21 | |
dc.date.accessioned | 2012-02-22T06:52:40Z | |
dc.date.available | 2012-02-22T06:52:40Z | |
dc.date.copyright | 2011-10 | |
dc.date.issued | 2012-02-22 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2011/00070 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/249 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη, με τίτλο «O ρόλος της ηγεσίας και της υποκίνησης στην επαγγελματική ικανοποίηση του νοσηλευτικού προσωπικού ενός δημόσιου νοσοκομείου», σκοπεύει να αναδείξει το επίπεδο ικανοποίησης των νοσηλευτών και τους παράγοντες που την προσδιορίζουν.
Για την επίτευξη του σκοπού αυτού η εργασία διακρίνεται σε δύο κύρια μέρη, το γενικό και το ειδικό. Το γενικό μέρος περιλαμβάνει πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο, αναλύονται στοιχεία σχετικά με την υπόσταση του νοσοκομείου και ειδικότερα παρατίθεται η ιστορική αναδρομή των νοσοκομείων, τα σύγχρονα νοσοκομεία, η ταξινόμηση, η οργάνωση και λειτουργία των νοσοκομείων αλλά και η νοσηλευτική υπηρεσία. Στο δεύτερο κεφάλαιο, αναλύονται η νοσηλευτική διοίκηση (διαχρονική εξέλιξη, γενικές αρχές, ανάπτυξη, οργάνωση και ρόλοι), η ηγεσία (ρόλος του ηγέτη, θεωρίες και στυλ ηγεσίας) και ο ρόλος και τα χαρακτηριστικά του ηγέτη στη νοσηλευτική. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται η έννοια της υποκίνησης, οι θεωρίες υποκίνησης και η υποκίνηση στις υπηρεσίες υγείας (προϊστάμενος και τρόποι υποκίνησης νοσηλευτικού προσωπικού). Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η σχέση της ηγεσίας και - της υποκίνησης με την επαγγελματική ικανοποίηση των νοσηλευτών. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρατίθενται οι παράγοντες που επιδρούν στην επαγγελματική ικανοποίηση των νοσηλευτών.
Στο ειδικό μέρος, παρατίθενται τα δεδομένα έρευνας που πραγματοποιήθηκε, η σπουδαιότητα της οποίας πηγάζει από την ανάδειξη των παραγόντων που συμβάλλουν στην ικανοποίηση του νοσηλευτικού προσωπικού από την επαγγελματική του δραστηριότητα. Η διάχυση των αποτελεσμάτων της έρευνας, μπορεί να προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας νέων ιδεών ως προς την αντιμετώπιση της μη ικανοποίησης των νοσηλευτών, με απώτερο στόχο την ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας. Συγκεκριμένα, στο πρώτο κεφάλαιο του ειδικού μέρους, γίνεται η καταγραφή και η στατιστική ανάλυση του επιπέδου ικανοποίησης του νοσηλευτικού προσωπικού από την εργασία του και στο δεύτερο κεφάλαιο, παρατίθενται η ανάλυση αποτελεσμάτων της έρευνας σχετικά με τα δημογραφικά και επαγγελματικά χαρακτηριστικά, τις απόψεις σε θέματα επαγγελματικής ικανοποίησης και τη συνολική ικανοποίηση.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο Αντικαρκινικό – Ογκολογικό Νοσοκομείο Αθηνών «Ο Άγιος Σάββας» τον Σεπτέμβριο – Οκτώβριο του 2010, σε 97 νοσηλευτές ΤΕ. Η έρευνα ανέδειξε σημαντικούς προσδιοριστικούς παράγοντες ικανοποίησης του νοσηλευτικού προσωπικού. Ειδικότερα βρέθηκε ότι 1 στους 2 νοσηλευτές επηρεάζεται από την συμπεριφορά των ασθενών, 3 στους 4 νιώθουν κόπωση και μόλις 3 στους 10 είναι συνολικά ικανοποιημένοι από την φύση και το περιβάλλον της εργασία τους. Τέλος, υψηλή στατιστική σημαντικότητα υπήρξε για τον παράγοντα της σαφούς διευκρίνησης των στόχων του νοσηλευτικού τμήματος ή υπηρεσίας (p=0,048) και του υψηλού φόρτου εργασίας (p=0,046).
Οι ρόλοι της ηγεσίας και της υποκίνησης κρίνονται, όσο ποτέ, σημαντικοί, καθώς θεωρούνται ικανοί να αναστρέψουν την σημερινή κατάσταση, βελτιώνοντας το εργασιακό περιβάλλον παρέχοντας στους νοσηλευτές τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να νιώσουν ικανοποιημένοι από το επάγγελμά τους ώστε να αποδώσουν, με κύρια επιδίωξη την ποιοτική παροχή νοσηλευτικής φροντίδας. | el_GR |
dc.format.extent | 126 σ. πιν., 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.subject | Ηγεσία | el_GR |
dc.subject | Νοσοκομειακή περίθαλψη | el_GR |
dc.title | Ο ρόλος της ηγεσίας και της υποκίνησης στην επαγγελματική ικανοποίηση του νοσηλευτικού προσωπικού ενός δημόσιου νοσοκομείου | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This work paper is titled as “The role of leadership and motivation in job satisfaction of nursing staff of a public hospital” and aims to highlight the level of satisfaction of nurses and to record its relationship with leadership and motivation.
To achieve that purpose, the work paper is divided into two main parts (general and specific). Initially, the general part contains three chapters. The first chapter consists of analyzed data on the status of the hospital, attention given especially to the history of hospitals, modern hospitals, classification, organization and operation of hospitals and nursing service. The second chapter analyzes the nursing management (history, general principles, development, organization and roles), leadership (the role of leader, style and theories of leadership), the role of leadership in nursing (characteristics and skills) and the relationship between leadership and job satisfaction of nurses. The third chapter analyzes the concept of motivation, theories of incitement, the incitement of health services (director and ways to stimulate nursing staff) and the relationship of motivation and professional satisfaction of nurses.
The data of the study are presented in a special part, the importance of which is shown by the association of demographic, social, economic and employment characteristics of sample (nurses) and satisfaction with occupation.
The first chapter analyzes the recording and statistical analysis of the level of the nurses’ satisfaction that they take from their work. The second chapter analyzes the research’s results and conclusions, while the third chapter presents a record of results of various studies on the same subject research, nationwide and worldwide.
The study was conducted in the Cancer - Oncology Hospital "Agios Savvas" in September - October 2010, to 97 nurses, which accepted to participate and answer the questionnaire. The study revealed important determinants of work satisfaction of nurses. Specifically, it was found that 1 in 2 nurses was affected by the behavior of patients, 3 in 4 feel tired and just 3 in 10 are totally satisfied with the nature and environment of their work. Finally, high statistical significance was found of an understandable explanation of the objectives of the nursing department or agency (p = 0,048) and high workload (p = 0,046).
The roles of leadership and motivation are important, as ever, and are able to reverse the current situation, improving the work environment and giving nurses the right conditions to feel satisfied with their profession in order to perform its main objective - the qualitative nursing care. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |