Show simple item record

dc.contributor.advisorΟικονόμου, Φωτεινή
dc.contributor.authorΚορώση, Αναστασία
dc.contributor.otherKorosi, Anastasia
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-08-29T06:54:44Z
dc.date.available2016-08-29T06:54:44Z
dc.date.copyright2016-06
dc.date.issued2016-08-29
dc.identifier.otherΜΔΕΑ/2016/00008el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2499
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας μελέτης είναι να αναδείξει τον ρόλο των ανθρωπίνων πόρων σε μια επιχείρηση, τους παράγοντες οι οποίοι επιδρούν στους ανθρώπινους πόρους αλλά και το πώς αυτοί με τη σειρά τους επηρεάζουν το εργασιακό περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα, το πως τα άυλα χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων όπως η επικοινωνία, οι συμπεριφορές, οι αξίες, η ηθική μπορούν να διαμορφώσουν ένα αποτελεσματικό και αποδοτικό εταιρικό περιβάλλον. Την πρωταρχική σημασία της λειτουργίας του ανθρώπινου παράγοντα ως μοχλού ανάπτυξης ή ύφεσης μιας επιχείρησης. Τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να καλλιεργηθεί το ομαδικό κλίμα συνεργασίας μεταξύ των εργαζομένων με στόχο την επίτευξη των εταιρικών στόχων. Τη σημασία και τη σπουδαιότητα της διαδραστικής σχέσης που υφίσταται ανάμεσα στην επιχείρηση και τους εργαζομένους που την συνιστούν. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια προσέγγιση της στρατηγικής προγραμματισμού των ανθρωπίνων πόρων, ώστε να αναλυθούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της η επιχείρηση για έναν επιτυχημένο προγραμματισμό. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση του κοινωνικού κεφαλαίο και εξετάζονται τα θέματα των ανθρωπίνων αναγκών, η σημασία των αποτελεσματικών ομάδων, ο ρόλος του ηγέτη και τα είδη ηγεσίας. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται τα κίνητρα που μπορούν να ενεργοποιήσουν και να μεγιστοποιήσουν την παραγωγικότητα και την αποτελεσματικότητα του ανθρώπινου παράγοντα, όπως η επιχειρηματική ηθική, η δύναμη, η εξουσία και οι πολιτικές διεργασίες του εταιρικού οργανισμού. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο, με άξονα τη μελέτη περίπτωσης της εταιρίας λειτουργίας αυτοκινητοδρόμων «Ολυμπία Οδός», αναλύεται ο βαθμός εργασιακής ικανοποίησης των εργαζομένων της ως προϊόν της εταιρικής κουλτούρας που προωθεί η εταιρία. Η ερευνητική μέθοδος που ακολουθήθηκε για την εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με το παραπάνω ζητούμενο ήταν μέσω δομημένων ερωτηματολογίων που απαντήθηκαν από το προσωπικό της εταιρίας. Στο πρώτο ερωτηματολόγιο οι εργαζόμενοι κλήθηκαν να αξιολογήσουν το είδος της εταιρικής κουλτούρας ενώ στο δεύτερο κλήθηκαν να αξιολογήσουν το βαθμό στον οποίο η εταιρική κουλτούρα δύναται να παράγει ένα υψηλό επίπεδο εργασιακής ικανοποίησης.el_GR
dc.format.extentvii, 60 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΙκανοποίηση εργαζομένωνel_GR
dc.subjectEmployees satisfactionel_GR
dc.subjectΕταιρική κουλτούραel_GR
dc.subjectCorporate cultureel_GR
dc.subjectΕργασιακό περιβάλλονel_GR
dc.subjectWorkplaceel_GR
dc.titleΑνθρώπινοι πόροι, εταιρική κουλτούρα και εργασιακή ικανοποίηση. Μελέτη περίπτωσης η εταιρία "Ολυμπία Οδός Λειτουργία"el_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe present study aims at highlighting the role of human resources in a company, the factors which affect the human resources and respectively how human resources can influence the work environment. More specifically, it presents the way in which the non-material traits of the companies, i.e. communication, attitudes, values and ethics, can form an efficient and effective business environment; the essence of the human factor as the driving force of a company’s growth or recession; the ways in which team spirit can be cultivated among the employees, so that company goals can be achieved; the sense and significance of the interactive relation developed between the company and its employees. Chapter 1 presents an approach to the human resources strategic planning, in order to analyze the technical characteristics that a company should take into consideration in order to obtain a successful planning. Chapter 2 presents an analysis of the social capital and reviews the issues of human needs, the significance of effective teams, the role of the leader and the types of leadership. Chapter 3 illustrates the motives that can activate and maximize the productivity and effectiveness of the human factor, such as business ethics, status, power and political processes of the company. The final chapter presents the case study of the motorway operation company “Olympia Odos”: the work satisfaction of its employees is analysed, as the outcome of business culture that the company promotes. The research method followed in order to draw conclusions on this query was based on structured questionnaires, which were filled in by company personnel. In the first questionnaire the employees were asked to evaluate the kind of business culture prevailing in the company, whereas in the second questionnaire they were asked to evaluate the extent to which the business culture may invoke a high level of work satisfaction.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record