Repository logo
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Collections
  • Research Outputs
  • Projects
  • People
  • Statistics
  • English
  • Ελληνικά
  • Log In
    Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Ψηφιακό Αποθετήριο ΚΥΨΕΛΗ / Kypseli Digital Repository
  3. Theses / Διατριβές και Πτυχιακές Εργασίες
  4. Μεταπτυχιακές Διατριβές / Master Τheses
  5. Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση (ΕΛΛ) / Continuing Education and Lifelong Learning (in Greek)
  6. Επιμορφωτικά Κέντρα Κύπρου και οι αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων: μια μελέτη περίπτωσης
 
  • Details
Options

Επιμορφωτικά Κέντρα Κύπρου και οι αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων: μια μελέτη περίπτωσης

Author(s)
Πιλίρη, Άντρη
Date Issued
2018-05
Faculty
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών / Faculty of Humanities and Social Sciences 
Abstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τη λειτουργία των επιμορφωτικών προγραμμάτων τα οποία προσφέρονται από το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου σε όλες τις επαρχίες της χώρας και αποτελούν έναν από τους ευρύτερους θεσμούς παροχής ευκαιριών επιμόρφωσης σε όλους τους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η επιμόρφωση μπορεί να παρέχει στο άτομο πολύπλευρα προσωπικά, κοινωνικά, οικονομικά και επαγγελματικά οφέλη, εξασφαλίζοντας την ενεργή συμμετοχή του στην αγορά εργασίας και στην κοινωνία.
Η παρούσα έρευνα θα επικεντρωθεί στην περίπτωση του Επιμορφωτικού Κέντρου της επαρχίας Αμμοχώστου και στα προγράμματα ξένων γλωσσών που υλοποιούνται στο εν λόγω Κέντρο. Σύμφωνα με το στρατηγικό πλαίσιο «ΕΚ 2020» το ευρωπαϊκό συμβούλιο και η επιτροπή συνιστούν στα κράτη-μέλη να κατευθύνουν την προσοχή τους προς την αναγκαιότητα της εκμάθησης ξένων γλωσσών. Ως εκ τούτου, τα προγράμματα ξένων γλωσσών που παρέχουν τα Επιμορφωτικά Κέντρα αποκτούν μεγαλύτερη σημασία. Ωστόσο, ένα αποτελεσματικό επιμορφωτικό πρόγραμμα ενηλίκων πρέπει να οργανώνεται και να υλοποιείται βάσει των αρχών εκπαίδευσης ενηλίκων. Ανάμεσα στις προϋποθέσεις της αποτελεσματικής μάθησης συμπεριλαμβάνονται η βιωματική μάθηση, η χρήση ενεργητικών τεχνικών και μεθόδων διδασκαλίας. Συνοψίζοντας, η εκπλήρωση των παραπάνω προϋποθέσεων επιβάλλει τη διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των εκπαιδευομένων.
Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αποτελεί μια ποιοτική έρευνα και εστιάζεται σε μια συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης, το Eπιμορφωτικό Kέντρο της επαρχίας Αμμοχώστου. Στην παρούσα μεταπτυχιακή εργασία η συλλογή των ερευνητικών δεδομένων πραγματοποιήθηκε με ημιδομημένες εις βάθος συνεντεύξεις και με την τεχνική της παρατήρησης. Η παρατήρηση διενεργήθηκε σε ένα από τα προγράμματα ξένων γλωσσών του Κέντρου από την ίδια την ερευνήτρια. Το δείγμα των συνεντεύξεων, το οποίο επιλέχθηκε με τη μέθοδο της βολικής δειγματοληψίας, αριθμείται στους 3 εκπαιδευτές και στους 4 εκπαιδευομένους. Τέλος, η ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων πραγματοποιήθηκε βάσει του φαινομελογικού ερμηνευτικού φιλοσοφικού παραδείγματος.
iv
Τα συμπεράσματα καλούνται να απαντήσουν στα ερευνητικά ερωτήματα της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής, τα οποία αντιστοιχούν στους κύριους άξονες της έρευνας. Η έρευνα κατέδειξε πως δεν υπάρχουν μηχανισμοί διάγνωσης των εκπαιδευτικών αναγκών των συμμετέχοντων καθώς επίσης και αντίστοιχος προγραμματισμός ούτως ώστε να ανταποκρίνεται το πρόγραμμα σε αυτές τις ανάγκες. Επίσης, δεν αξιοποιούνται οι κατάλληλες εκπαιδευτικές τεχνικές κατά την μαθησιακή διαδικασία με στόχο την ενεργοποίηση της συμμετοχής των εκπαιδευομένων. Εν κατακλείδι, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε πως τα προγράμματα είναι αναποτελεσματικά και προχώρησε στη διατύπωση προτάσεων για τη βελτίωση της λειτουργίας των Κέντρων.
Publisher
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Format
x, 160 σ. 30 εκ.
Subjects

Επιμορφωτικά Κέντρα Κ...

Cyprus Adult Educatio...

File(s)
Loading...
Thumbnail Image
Name

ΣΔΜ-2018-00018.pdf

Size

2.26 MB

Format

Adobe PDF

Checksum

(MD5):1c4bfcce3adb256402f108105da151f2

  • Contact Us
  • Cookie settings
  • Open University of Cyprus
  • OUC Library
  • Policies
  • Accessibility and Data Protection

Find us on:

FacebookFacebook

Built with DSpace-CRIS software - Extension maintained and optimized by 4Science - Powered by Dataly