Show simple item record

dc.contributor.advisorΣίσκου, Όλγα
dc.contributor.authorΑνδρικοπούλου, Ιουλία
dc.contributor.authorΤουμπέκη, Ειρήνη-Μαργαρίτα
dc.contributor.otherAndrikopoulou, Ioulia
dc.contributor.otherToumpeki, Ereni-Margarita
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2012-02-21
dc.date.accessioned2012-02-21T12:53:43Z
dc.date.available2012-02-21T12:53:43Z
dc.date.copyright2011-12
dc.date.issued2012-02-21
dc.identifier.otherΔΜΥ/2011/00073el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/248
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην σύγχρονη εποχή το ενδιαφέρον έχει επικεντρωθεί στη βελτίωση της ποιότητα της παρεχόμενης περίθαλψης. Η έννοια της ποιότητας είναι πολύπλοκη και δύσκολη να προσδιορισθεί ποσοτικά. Διαφορετικά αντιλαμβάνονται την ποιότητα οι επαγγελματίες υγείας και διαφορετικά οι χρήστες των υπηρεσιών υγείας. Η μέτρηση της ικανοποίησης που αισθάνονται οι επαγγελματίες υγείας τόσο από το επάγγελμά τους όσο και από τις υπηρεσίες που προσφέρουν στους ασθενείς, ταυτόχρονα με τη μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών από την παρεχόμενη φροντίδα αποσκοπεί στην αξιολόγηση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών υγείας. Σκοπός της έρευνάς μας είναι η διερεύνηση της άποψης των επαγγελματιών υγείας και του βαθμού ικανοποίησης των ασθενών από την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας σε δημόσια γενικά νοσοκομεία της Αττικής και τέλος, η σύγκριση των απόψεων τους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση δύο δομημένων ερωτηματολογίων και με κλειστές ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, τα οποία διανεμήθηκαν προσωπικά στους ασθενείς και στους επαγγελματίες υγείας. Το υλικό αποτέλεσαν 313 ασθενείς και 278 επαγγελματίες υγείας (ιατροί και νοσηλευτές) από τρία δημόσια γενικά νοσοκομεία της Αττικής. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την επεξεργασία των απαντήσεων δείχνουν υψηλό βαθμό ικανοποίησης από την παρεχόμενη φροντίδα συνολικά τόσο από τους ασθενείς όσο και από τους επαγγελματίες υγείας. Ειδικότερα και οι δύο ομάδες του δείγματος εμφανίζουν υψηλά ποσοστά ικανοποίησης σε σχέση με την ενημέρωση για την κατάσταση της υγείας τους, την αξιολόγηση του πόνου και την αναζήτηση συγκατάθεσης για τις θεραπευτικές διαδικασίες. Διαπιστώθηκαν, όμως, και από τις δύο ομάδες χαμηλά ποσοστά ικανοποίησης στη διερεύνηση των κοινωνικών, ψυχολογικών και θρησκευτικών αναγκών των ασθενών καθώς και στη δυνατότητα έκφρασης ικανοποίησης ή δυσαρέσκειας από την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι η ικανοποίηση και στις δύο ομάδες του δείγματος είναι υψηλή, αλλά υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης σε επιμέρους τομείς, όπως αυτός της ενημέρωσης, του σεβασμού της προσωπικότητας του ασθενή και της έκφρασης ικανοποίησης από την παρεχόμενη φροντίδα.el_GR
dc.format.extent153 σ. πιν., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών υγείαςel_GR
dc.subjectQuality of health servicesel_GR
dc.subjectΠοιότητα ζωήςel_GR
dc.subjectQuality of lifeel_GR
dc.titleΔιερεύνηση και σύγκριση των απόψεων του υγειονομικού προσωπικού και των ασθενών σχετικά με την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας σε δημόσια γενικά νοσοκομεία της Αττικήςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn our days the interest has been focused on improving the quality of care. The concept of quality is complex and difficult to quantify. Health professionals perceive quality differently from the users of health services. Simultaneously, the measurement of health professionals’ satisfaction from both their profession and the services they offer and the measurement of patient satisfaction from care provision aimed at assessing the quality and efficiency of health services. The purpose of our survey is to study the view of healthcare professionals and the level of patients’ satisfaction regarding the quality of provided health care in public general hospitals of Athens and the comparison of their views. The research was carried out through two structured questionnaires with multi – choice questions, which were distributed personally to patients and health professionals. Participants were 313 patients and 278 healthcare professionals (doctors and nurses) from three public general hospitals of Athens. The main findings showed great satisfaction from the provided health care had been expressed from the patients and the health professionals. Especially, both groups showed great level of satisfaction in relation to the information concerning the health status, the pain assessment and the consent requested for treatment procedures. We discovered that both groups were dissatisfied by the assessment of their social, psychological and religion needs, and were also dissatisfied by the possibility of expression their satisfaction or dissatisfaction from the quality of provided health care. In conclusion, the results suggested that the level of satisfaction in both groups is high but there are possibilities of improvement in the fields of information, respect of the patients’ personal life and in expressing their satisfaction from the provided care.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record