Η αναγκαιότητα της ηλεκτρονικής τραπεζικής, και των εναλλακτικών καναλιών εξυπηρέτησης των τραπεζών, τα οφέλη και οι δυνατότητες ανάπτυξης σε ένα περιβάλλον τεχνολογικά συνεχώς εξελισσόμενο. Μελέτη περίπτωσης 1bank Internet Banking, Mobile Banking, QuickPay
Abstract
Είναι πλέον αδιαμφισβήτητο ότι η ηλεκτρονική τραπεζική στις μέρες μας, έχει γίνει τρόπος ζωής για την διαχείριση και έλεγχο των χρηματοοικονομικών μια μεγάλης μερίδας του πληθυσμού. Οι καταναλωτές πλέον δεν θέλουν οποιουσδήποτε περιορισμούς σε ότι έχει να κάνει με τις συναλλαγές και πληρωμές τους όπως τα ωράρια εξυπηρέτησης του κοινού ή τις ουρές αναμονής στις τράπεζες, καθώς επηρεάζουν την καθημερινότητά τους και την διαθεσιμότητα του χρόνου τους.
Καθώς οι μέθοδοι πληρωμών και γενικά ο τρόπος εκτέλεσης τραπεζικών εργασιών εξελίσσεται, οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να επεκτείνονται και να παρέχουν τα εργαλεία για την εκτέλεση ηλεκτρονικών συναλλαγών και πληρωμών με εύκολο και γρήγορο τρόπο 24 ώρες το 24ωρο.
Σκοπός αυτής της εργασίας είναι, να μελετήσει την αναγκαιότητα των εναλλακτικών καναλιών εξυπηρέτησης που παρέχουν οι τράπεζες δίνοντας έμφαση στο Internet Banking, Mobile Banking και των Mobile Payments που σιγά σιγά έκαναν την εμφάνιση τους στην κυπριακή αγορά φέτος και αποτελούν την νέα γενιά πληρωμών. Επιπλέον γίνεται αναφορά στα οφέλη που παρέχουν τα εναλλακτικά κανάλια εξυπηρέτησης στις τράπεζες και τους καταναλωτές, αλλά και τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης τους.
Ειδικότερα θα μελετηθεί το 1bank Internet και Mobile banking της Τράπεζας Κύπρου αλλά και η νέα καινοτόμα υπηρεσία πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου QuickPay της Τράπεζας Κύπρου. Συγκεκριμένα θα μελετηθούν όλες οι λειτουργίες και οι διαθέσιμες συναλλαγές που προσφέρονται. Μελέτη των πληροφοριών που μπορεί να λάβει ο πελάτης, των συναλλαγών που μπορεί να εκτελέσει και άλλων τραπεζικών λειτουργιών που μπορεί να πραγματοποιήσει χωρίς την φυσική του παρουσία σε υποκατάστημα της Τράπεζας, όπως για παράδειγμα το άνοιγμα ηλεκτρονικού λογαριασμού ή η παραγγελία κάρτας σε περίπτωση κλοπής.