Το εκπαιδευτικό δράμα ως εργαλείο προώθησης της φιλαναγνωσίας: Μια εκπαιδευτική παρέμβαση με θέμα το σχολικό εκφοβισμό
Abstract
Αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι η διδασκαλία της λογοτεχνίας στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας αντιμετωπίζει δυσκολίες. Αν και στο ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών η θέση της λογοτεχνίας εχει αναβαθμιστεί, στη σχολική πρακτική περιορίζεται στην αυθαίρετη κατάταξη των έργων σε θεματικές ενότητες και στην αποσπασματική διδασκαλία τους απο το Ανθολόγιο. Το γεγονός αυτό καταργεί την αναγνωστική απόλαυση και δεν προωθεί την φιλαναγνωσία και τη δημιουργία συνειδητών και ανεξάρτητων αναγνωστών. Επομένως είναι ανάγκη το λογοτεχνικό βιβλίο να αποκτήσει μια δυναμική στη σχολική πραγματικότητα με εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης. Η παρούσα έρευνα, με τη βοήθεια της μεθόδου της Έρευνας δράσης, προσπάθησε να ανιχνευσει αν το εκπαιδευτικό δράμα ως εναλλακτική πρακτική μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για την προώθηση της φιλαναγνωσίας στην σχολική τάξη. Επίσης προσπάθησε να ανδείξει στερεότυπα και παγιωμένες αντιλήψεις, να ανακαλέσει προσωπικές εμπειρίες και να αλλάξει στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στο σχολικό εκφοβισμό.