Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσολακίδου, Αικατερίνη
dc.contributor.authorΤότσκα, Αικατερίνη
dc.contributor.otherTotska, Aikaterini
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-22
dc.date.accessioned2016-07-22T10:34:13Z
dc.date.available2016-07-22T10:34:13Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-22
dc.identifier.otherΕΓΛ/2016/00040el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2472
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην τραγωδία του Σοφοκλή Τραχίνιαι δοκιμάζονται οι μέθοδοι τις οποίες αξιοποιεί ο άνθρωπος προκειμένου να αποκτήσει την πολυπόθητη για τον ίδιο γνώση. Στην παρούσα μελέτη διαπιστώνεται ότι οι προσλαμβάνουσες παραστάσεις που οι ήρωες του έργου σχηματίζουν με βάση τις κύριες αισθήσεις, την όραση και την ακοή, λειτουργούν προωθητικά, προκειμένου να χυθεί «φως» στην εναγώνια διαδρομή για την αναγνώριση της αλήθειας. Ειδικότερα, το ενδιαφέρον εστιάζεται στην ερμηνευτική προσέγγιση των όρων που επιλέγει ο ποιητής, και έχουν συνάφεια με την όραση και το «φως». Οι όροι αυτοί, όπως διαπιστώνεται, είναι δηλωτικοί του τρόπου με τον οποίο τα πρόσωπα προσλαμβάνουν την πραγματικότητα γύρω τους και αναλαμβάνουν δράση συνειδητοποιώντας εν τέλει τα όριά τους απέναντι στους κοινωνικούς κανόνες, το ερωτικό πάθος και τη θεϊκή βούληση. Η εργασία δομείται σε τρία μέρη. Στο Πρώτο Κεφάλαιο γίνεται μια σύντομη εισαγωγή στις αρχαίες θεολογικές, ποιητικές, σοφιστικές και φιλοσοφικές ερμηνείες της εκδήλωσης του φωτός και, σε συνάφεια με αυτό, της φωτιάς στη ζωή του ανθρώπου, καθώς και του ρόλου των αισθήσεων για την πρόσληψη της πραγματικότητας. Στο Δεύτερο Κεφάλαιο με εστίαση στα διαλογικά κυρίως μέρη της τραγωδίας επιχειρείται η, κατά το δυνατόν, εξονυχιστική ερμηνευτική ανάλυση ρημάτων οπτικής αντίληψης και συναφών όρων που σχετίζονται με το δίπολο φως – σκότος. Τέλος, στο Τρίτο Κεφάλαιο καταβάλλεται προσπάθεια να διαπιστωθεί ο βαθμός της συνάφειας που υπάρχει ανάμεσα στο Σοφοκλή και τον Ηράκλειτο στη σύλληψη της σχέσης μεταξύ θείας και ανθρώπινης γνώσης.el_GR
dc.format.extentv, 101 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣοφοκλής -- 497/6-406/5 π.Χ. -- Τραχινίαιel_GR
dc.titleΗ λειτουργία του "Φωτός" στην τραγωδία του Σοφοκλή Τραχίνιαιel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractSophocles’ Trachiniae is a tragedy of ‘learning’, in which the methods that man uses in order to gain the coveted for himself knowledge are being tested. This thesis shows that the perceptions that each hero in the play forms on the basis of the main senses, the sight and the hearing, have a propelling function with regard to man’s arduous journey toward the recognition of truth. In particular, my interest focuses on the study and interpretation of terms related to the sense of sight and to ‘light’. These terms, I argue, are suggestive of the way in which individuals perceive the reality around them and take action realizing eventually their limits towards the social rules, love, passion and divine will. The thesis is divided into three parts. The first chapter is a brief introduction to theological, poetic, sophistic and philosophical interpretations of the manifestation of light and, in relation to this, of fire in man’s life, as well as the role of the senses in the perception of reality. Focusing mainly on the dialogical parts of the tragedy, the second chapter attempts a thorough interpretative analysis of the verbs of visual perception and other relevant terms relating to the dipole light – darkness that are present in the play. Finally, the third chapter attempts to determine possible affinities between Sophocles and Heraclitus in their conception of the relationship between divine and human knowledgeel_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record