Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηγιάννης, Κώστας
dc.contributor.authorΧριστοδούλου, Ελπινίκη
dc.contributor.otherChristodoulou, Elpiniki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-19
dc.date.accessioned2016-07-19T11:25:11Z
dc.date.available2016-07-19T11:25:11Z
dc.date.copyright2016-06
dc.date.issued2016-07-19
dc.identifier.otherMBA/2016/00425el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2430
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΟ εκσυγχρονισμός της κυπριακής δημόσιας διοίκησης και η διαφάνεια της κρατικής δράσης αποτελούν ζητούμενα για το κυπριακό κράτος, ιδιαίτερα, τα τελευταία χρόνια. Στη σημερινή εποχή η πληροφορία, ένα διαχρονικά πολύτιμο αγαθό, απέκτησε νέες διαστάσεις λόγω της εισόδου σύγχρονων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών. Η επικράτηση δε της «ανοιχτής κοινωνίας» και η αυξανόμενη σημασία που δίδει στην πληροφορία σηματοδότησε την αλλαγή των παραδοσιακών μορφών της ανθρώπινης δραστηριότητας σε όλες τις εκφάνσεις, συμπεριλαμβανομένης της επικοινωνίας με τη δημόσια διοίκηση και την παροχή υπηρεσιών εκ μέρους της δημόσιας διοίκησης. Προκειμένου, δε, να επιτελέσει το ρόλο του στην Κύπρο του 21ου αιώνα και να ανταποκριθεί στις αναβαθμισμένες συνθήκες λειτουργίας του δημοσίου σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, ο δημόσιος τομέας έχει την ανάγκη ενσωμάτωσης νέων όρων λειτουργίας, σύγχρονων μεθόδων παροχής υπηρεσιών, καθώς και σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων. Σε αυτό το πλαίσιο η «σιωπή» που παλαιότερα, ενδεχομένως και λόγω του νεαρού του νεοσύστατου κράτους, επικρατούσε για χάρη του δημόσιου συμφέροντος και της διασφάλισης της κρατικής ασφάλειας, σταδιακά, παραδίδει τη θέση της στη δημοσιότητα. Οι εφαρμογές, δε, της νέας τεχνολογίας τίθενται πλέον στην υπηρεσία του πολιτών που απαιτούν διαφάνεια και συμμετοχή στη διοικητική δράση και εκεί και όπου απαιτείται, άσκηση ορθολογικής κριτικής. Ένας βασικός τομέας της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης που απαιτεί εκσυγχρονισμό είναι και η διαχείριση των εγγράφων και αρχείων, έντυπων και ηλεκτρονικών, που έχει στην κατοχή της. Η θεσμική καθιέρωση ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης τους, που να καλύπτει και διαδικασίες πρόσβασης του πολίτη, καθ’ην στιγμή αυτά είναι ενεργά, θα καλύψει ένα μεγάλο κενό «σύγχρονης διοίκησης». Συγκεκριμένα θα συμβάλει, αφενός, στην αύξηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας της διοίκησης και, αφετέρου, στη διαφάνεια και την προστασία των δικαιωμάτων του πολίτη και, κατ’ επέκταση, στην καταπολέμηση της διαφθοράς και στην ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης πολίτη-κράτους. Το δικαίωμα της πρόσβασης στα δημόσια έγγραφα, συνίσταται, αφενός, στη δυνατότητα να αναγνωρίζεται από την έννομη τάξη στον κάθε πολίτη να λαμβάνει γνώση, ύστερα από αίτησή του, του περιεχομένου των δημοσίων εγγράφων και, αφετέρου, στην υποχρέωση της διοίκησης να προστατεύσει αποτελεσματικά το δικαίωμα αυτό, χωρίς, ωστόσο, η άσκησή του να αντιβαίνει, αντίθετα, να σέβεται το δικαίωμα προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Τα δύο δικαιώματα δεν θα πρέπει να συγκρούονται, αλλά ούτε και να υποχωρεί το ένα έναντι του άλλου. Μια προσεκτική εξέταση αποδεικνύει ότι τα δύο, σε μεγάλο βαθμό, ταυτίζονται, ενώ και τα δύο προκύπτουν από το συνταγματικό δικαίωμα της πληροφόρησης.el_GR
dc.format.extentvii, 68 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔημόσια διοίκηση -- Κύπροςel_GR
dc.subjectPublic administration -- Cyprusel_GR
dc.subjectΔιαχείριση Δημοσίων Αρχείωνel_GR
dc.subjectManagement of Public Documentsel_GR
dc.titleΔιαχείριση δημόσιων Εγγράφων / Αρχείων στην Κύπρο και πρόσβαση των πολιτών στις πληροφορίες, έγγραφα και άλλο υλικό που φυλάσσεται από το κράτοςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe modernisation of the Cypriot public administration and the transparency of state action have been requested from the Cypriot state, particularly in recent years. In today’s age, information, an age-long valuable commodity, has gained new dimensions due to the introduction of modern informatics and communications technologies. The prevalence of “open society” and the increasing importance it gives to information has marked the change of traditional forms of human activity in all its aspects, including communication with the public administration and the provision of services by the public administration. So, in order to perform its role in 21st century’s Cyprus and meet the enhanced operating conditions of the government sector on a European and an international level, the public sector is in need of incorporating new terms of operation, modern methods of service provision, as well as modern technological tools. In this context, the “silence” that used to prevail in favour of the public weal and the ensuring of state security, possibly also because of the newly-formed state’s youth, is gradually giving its place to publicity. The applications of new technology are now at the disposal of the citizens, who demand transparency and participation in administrative action and, where this is demanded, exercise of rational criticism. A key area in the public administration’s operation requiring modernisation is the management of the documents and records, printed and electronic, in its disposal. The institutional establishment of an integrated system of their management, covering the procedures for citizens’ access, as long as they are active, will cover a big gap of “modern administration”. Specifically, on the one hand it will contribute to the administration’s increase of productivity and efficiency, and on the other hand to the transparency and the protection of civil rights and, by extension, to the fight against corruption and the development of a trust relation between citizen and state. The right to access public documents consists, on the one hand, of the law and order’s ability to acknowledge the fact that each citizen can be aware, following their application, of the contents of public documents and, on the one hand, of the administration’s obligation to effectively protect this right, without its exercise going against, but rather to protect personal data. The two rights must not clash, and also the one mustn’t give way in favour of the other. A careful examination proves that the two are, largely, identical, while both of them result from the constitutional right to information.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record