Show simple item record

dc.contributor.advisorΤιμπλαλέξη, Έλενα
dc.contributor.authorΓεωργιάδου, Θεοδώρα
dc.contributor.otherGeogiadou, Theodwra
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-19
dc.date.accessioned2016-07-19T07:45:53Z
dc.date.available2016-07-19T07:45:53Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-19
dc.identifier.otherΘΣΠ/2016/00048el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2419
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣτην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή επιδιώκεται η διερεύνηση της σύστασης της σκηνικής απόδοσης ενός ποιήματος, καθώς και των παραμέτρων αυτής, με σκοπό την αποσαφήνιση της διασκευής και της επί σκηνής πράξης. Συγκεκριμένα, επιχειρείται η επιστημονική προσέγγιση της διαδικασίας της δραματοποίησης, καθώς και η σύνθεση μιας νέας σκηνοθετικής πρότασης του ποιήματος Το Κοράκι του Poe σε απόδοση Μπιτσώρη, που φέρει τον τίτλο Ξορκίζοντας το Κοράκι του Edgar Allan Poe. Αρχικά, επιχειρείται η θεωρητική τεκμηρίωση της σχέσης δυο «παραδοσιακών» μορφών τέχνης, που είναι το θέατρο και η ποίηση. Καθώς η σημερινή εποχή χαρακτηρίζεται από τη συνεχή μεταμόρφωση της μυθοπλασίας από μια καλλιτεχνική ή μεσική μορφή σε κάποια άλλη, κρίθηκε αναγκαίο να αποσαφηνιστούν οι έννοιες της διαμεσικότητας, της διασκευής και της δραματοποίησης. Στη συνέχεια, ερευνάται η ζωή, το έργο και η εποχή του Poe. Παράλληλα, επιδιώκεται μια ψυχολογική προσέγγιση της προσωπικότητας του ποιητή. Αναλύεται με όρους γενικούς Το Κοράκι του Poe, και συζητείται σε συνάρτηση με δύο προσεγγίσεις, την αφηγηματική τυπολογία του Genette και την προσέγγιση του ίδιου του Poe, όπως ο ίδιος την καθορίζει στο δοκίμιό του Η Φιλοσοφία της Σύνθεσης. Επιπλέον, αναφορά γίνεται στην τύχη του ποιήματος Το Κοράκι στο θεατρικό χώρο και αναλύεται, αναστοχαστικά, τόσο η δραματοποίηση όσο και η σκηνοθετική προσέγγιση της παράστασης Ξορκίζοντας το Κοράκι του Edgar Allan Poe. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η διαδρομή από την ιδέα στη σκηνική πράξη, η διαδικασία της δραματοποίησης, ο κοινωνικός χαρακτήρας και οι περιορισμοί της παράστασης της Δημοτικής Θεατρικής Ομάδας Κορδελιού-Ευόσμου. Επιπρόσθετα, αναλύονται το διαδικαστικό μέρος της δραματοποίησης, η σκηνοθετική προσέγγιση, καθώς και οι επιμέρους αισθητικές επιλογές, που αφορούν στα σκηνικά, τα κοστούμια, τον φωτισμό, τη μουσική, την κίνηση-χορογραφία, τις υποκριτικές μεθόδους και το ύφος της παράστασης. Επιπλέον, συζητείται με όρους της αφηγηματικής τυπολογίας του Genette και των τριών αναλυτικών κατηγοριών της αφηγηματικής φωνής, του τρόπου και του χρόνου το δραματουργικό πλαίσιο της παράστασης Ξορκίζοντας το Κοράκι του Edgar Allan Poe.el_GR
dc.format.extentviii, 93 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΣκηνοθεσία Θεατρικής Παράστασηςel_GR
dc.titleΞορκίζοντας το Κοράκι του Edgar Allan Poe: Πρόταση για δραματοποίηση της απόδοσης του ποιήματος του Edgar Allan Poe Το Κοράκι από τον Α'. Μπιτσώρη και σκηνοθεσία θεατρικής παράστασηςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe current postgraduate dissertation focuses upon the theatrical staging Poe's poem The Raven by the theatre group of the Municipality Kordeliou-Evosmou (Thessaloniki), based upon Bitsoris' translation and the parameters shaping it, with the aim of clarifying the processes of adaptation and consequent theatre practice. Specifically, a scientific approach towards the theatrical adaptation and the innovative direction of Poe's poem The Raven, as translated in Greek by Bitsoris under the title Dispelling Edgar Allan Poe's the Raven is attempted. First of all, the historical and theoretical relationship between Theatre and Poetry is discussed. Since fiction constantly changes platform of expression from one art form or medium to another, the concepts of intermediality/transmediality, adaptation in general and adaptation for the stage in particular are clarified. Furthermore, the postgraduate dissertation refers to a certain detail to the life, work, times and psychological profile and background of Poe. The Raven, probably Poe's most famous poem, is analysed and discussed in relation to two approaches, Genette's typology of narrative and Poe's own poetical approach as outlined in his essay The Philosophy of Composition. In addition, the fate of Poe's poem on the theatre stage is traced. Then, the process of adaptation and theatre direction of the performance Dispelling Edgar Allan Poe's the Raven is analysed retrospectively. The steps taken from the initial concept to the actual staging of the adaptation as well as the social, community character of the performance by the theatre group of the Municipality Kordeliou-Evosmou (Thessaloniki) are thoroughly examined, along with the specific aesthetic choices made in terms of scenography, costumes, lighting design, music, choreography, acting methods and the overall style of the performance. The dramaturgical framework of the performance is discussed in relation to Genette's typology of narrative and the three analytical categories of narrative voice, mode and time.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record