Θεατρική αγωγή και ενδοσχολική βία: Μια εκπαιδευτική παρέμβαση
Abstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο με τη ματιά της θεατρικής τέχνης. Αναλύεται το θεωρητικό πλαίσιο της θεατρικής αγωγής, με έμφαση στον κοινωνικό της ρόλο και κατόπιν περιγράφονται οι βασικές θεατρικές μορφές στις οποίες βασίστηκε η εκπαιδευτικός-ερευνήτρια για τη δημιουργία του θεατρικού μοντέλου που χρησιμοποιήθηκε στην εκπαιδευτική παρέμβαση. Πραγματοποιείται σύνδεση των θεωριών: θεατρική αγωγή και ενδοσχολική βία και ακολούθως περιγράφεται η εκπαιδευτική παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε σε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, χρησιμοποιώντας τη μέθοδο έρευνα δράσης. Η μεταπτυχιακή διατριβή ολοκληρώνεται με την ανάλυση των συμπερασμάτων απαντώντας στο βασικό ερώτημα: πώς η θεατρική αγωγή μπορεί να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στο φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας.