Show simple item record

dc.contributor.advisorΣτούρνα, Αθηνά
dc.contributor.authorΠερικλέους, Αντιγόνη
dc.contributor.otherPerikleous, Antigoni
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-14
dc.date.accessioned2016-07-15T05:55:32Z
dc.date.available2016-07-15T05:55:32Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-15
dc.identifier.otherΘΣΠ/2016/00041el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2404
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤο ομοφυλοφιλικό (Gay) θέατρο στην Κύπρο: Παραστάσεις, Προσλήψεις και Αντιλήψεις. Το θέμα της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής αποτελεί την εκτενή έρευνα σχετικά με το τι είναι Ομοφυλοφιλικό Θέατρο στην Κύπρο και την ανάδυσή του στο νησί. Η έρευνα επικεντρώνεται σε τρεις συγκεκριμένες παραστάσεις οι οποίες είναι: το μιούζικαλ Το κλουβί με τις τρελές του Ζαν Πουαρέ από το θέατρο ΕΝΑ σε σκηνοθεσία του Αντρέα Χριστοδουλίδη (2014), ο Σκοτεινός Άγγελος ένα ψυχολογικό δράμα βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Φίλιπ Ρίπλει Βίνσεντ Ρίβερ που ανέβηκε στο Θέατρο ΕΝΑ σε σκηνοθεσία του Μαρίνου Ανωγυριάτη το 2015 και, τέλος, η παραγωγή του έργου Ποιο σώμα βασισμένο σε αληθινά γεγονότα από ανώνυμο άτομο με δυσφορία γένους που παρουσιάστηκε στις Αποθήκες του ΘΟΚ σε σκηνοθεσία Κορίνας Κονταξάκη και Ελένης Κοσμά, το 2014. Οι πιο πάνω παραστάσεις επικεντρώνονται στα θέματα ταυτότητας και φύλου καθώς εκδηλώνουν και την αρχή του νέου θεάτρου στην Κύπρο: του Gay θεάτρου. Η διατριβή, υποδιαιρείται σε Πρόλογο, δύο κεφάλαια, τα οποία είναι: αφενός το κεφάλαιο «Παραστάσεις»-και αφετέρου το κεφάλαιο «Προσλήψεις και Αντιλήψεις» και καταλήγει στον Επίλογο και τα αποτελέσματα της διατριβής μου. Το πρώτο κεφάλαιο, εναποθέτει μια εντατική έρευνα από τα επιλεγμένα έργα και τις παραστάσεις εκθέτοντας και δικαιολογώντας έτσι τα στοιχεία της εμφάνισης του Ομοφυλοφιλικού Θεάτρου στην Κύπρο. Το δεύτερο κεφάλαιο αρχίζει με μια ιστορική αναδρομή στην πρόσληψη της ομοφυλοφιλίας στον ελληνικό χώρο από την Ομηρική Εποχή, ενώ παράλληλα παρουσιάζει την έκφραση της σεξουαλικότητας και ανακαλεί τα στερεότυπα στη μοντέρνα εποχή. Στη συνέχεια αναφέρεται η αντίληψη του Ομοφυλοφιλικού Θεάτρου από τους Κύπριους θεατές. Η μεθοδολογία της έρευνας βασίζεται κυρίως πάνω στην ανάλυση των συγκεκριμένων παραστάσεων, όπως και επίσης και σε προσωπικές συνεντεύξεις με ηθοποιούς και σκηνοθέτες σχετικά με την ανάδυση του Ομοφυλοφιλικού θεάτρου στην Κύπρο. Επιπλέον, μέρος της έρευνάς μου πραγματοποιήθηκε μέσα από τη συμμετοχή μου, σε διάφορες εκδηλώσεις της ΛΟΑΤ (Λεσβία, Ομοφυλόφιλος, Αμφιφυλόφιλος και Transgender=Διαφυλικά) κοινότητας με αποτέλεσμα να διευρύνω και να κατανοήσω καλύτερα το συγκείμενο του θέματός μου. Περαιτέρω, η διατριβή αυτή βασίζεται σε δική μου έρευνα και διαμέσου προσωπικών προσπαθειών, συνεντεύξεων, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου 5 και προσωπικής επικοινωνίας αφού δεν υπάρχει οποιαδήποτε κυπριακή βιβλιογραφία όπου μπορεί να στηριχτεί η έρευνά μου. Όλες οι προσπάθειες για να συγκεντρώσω τις πληροφορίες έχουν γίνει σε δια-προσωπικό επίπεδο και είχαν ως στόχο τη συλλογή ενός ευρύτερου φάσματος πληροφοριών έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η έρευνα με τον πιο αξιόπιστο δυνατό τρόπο. Μέχρι τώρα, μια σειρά από σκέψεις, ιδέες και εμπειρίες, καθώς και απόψεις σχετικά με αμφιλεγόμενα θέματα, έχουν συγκεντρωθεί και εκπονηθεί για την εκπλήρωση των ερευνητικών μου στόχων. Ο σκοπός αυτής της έρευνας είναι σχετικός με το βαθμό που ρίχνει φως στις συνεισφορές της ΛΟΑΤ κοινότητας στον τομέα αυτό και αναγνωρίζει την ιδέα ότι η κοινωνική ισότητα πρέπει όχι μόνο να αγκαλιασθεί αλλά και να προωθηθεί.el_GR
dc.format.extent89 σ. εικ., 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΟμοφυλοφιλικό Θέατρο -- Κύπροςel_GR
dc.subjectGay Theatre -- Cyprusel_GR
dc.titleGay theatre in Cyprus: Performance, perception and receptionel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractGay Theatre in Cyprus: Performance, Perception and Reception. This study entails a thorough investigation, centred on various performances, of Gay Theatre in Cyprus and its evolving emergence on the island of Cyprus. It also researches the terminology associated with and indicative of that theatre. My main focus lies in three specific presentations which are: La Cage aux Folles a farce by Jean Poiret, presented by TheatroEna and directed by Andreas Christodoulides in 2014; Dark Angel a psychological drama based on the play ‘Vincent River’ by Philip Ridley, also presented by TheatroEna and directed by Marios Anogiriatis in 2015; and lastly the Which Body production, which is a play based on an anonymous personal archive, presented at Apothikes of Cyprus Theatre Organisation, directed by Korina Kontaxaki and Elena Kosma in 2014. These performances focus on gender identity and may be recognised as manifesting the beginnings of a new theatre in Cyprus: Gay theatre. This dissertation is consisted of: an Introduction, two chapters ‘Performance, Perception and Reception’ and a conclusion of my expectations. The main focus of research is based on the above three performances analysed in terms of performance, perception and reception. It starts with the first chapter and involves a thorough analysis of the three selected plays and their performance, thereby elucidating and validating the elements and the appearance of Gay theatre. The second chapter reflects on a historical account of perception going as far back as the Homeric era, illustrating attitudes to sexuality and opening perspectives on the 6 stereotypes of our modern times and moves on to reception where I examine how the general public conceives, reacts and relates to the appearance of Gay theatre in Cyprus. For the past year research has been carried out through attendance at a variety of performances and subsequent communication with the actors and directors involved in order to embrace their thoughts and ideas on what constitutes and justifies Gay theatre in Cyprus. Part of the research has been through personal attendance as a volunteer at several of the events organised by the Accept/LGBTI community. Furthermore, this research has had to be based on my own personal efforts at the micro-level, through individual interviews, emails and Facebook communication since there is no specific bibliography on Gay theatre in Cyprus or any useful information which my research can be based on, particularly given the fact that the subject is underexplored and that relevant written sources are scarce. So far, an array of thoughts, insights and experiences, as well as views on controversial issues, has been gathered and has been elaborated on.The purpose of this research is relevant to the extent that it throws light on the contributions of the LGBTI community in this field and acknowledges the idea that social egalitarianism is being embraced and promoted.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record