Παίζοντας με το παρελθόν, προσεγγίζοντας το παρελθόν: όψεις του Α' Παγκοσμίου πολέμου στα ψηφιακά παιχνίδια
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2016-07-15Συγγραφέας
Βολοτόπουλος, Δημήτρης
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Στην παρούσα εργασία πραγματευόμαστε τα ψηφιακά παιχνίδια ως πολιτισμικό φαινόμενο. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζουμε τις αναπαραστάσεις της ιστορίας σε πέντε επιλεγμένα ψηφιακά παιχνίδια που σχετίζονται με τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση και την ανάλυση λόγου και περιεχομένου, η οποία βασίστηκε σε επιστημονικές μελέτες σχετικά με τις εκφραστικές δυνατότητες του μέσου, διερευνούμε πώς οι παίκτες μπορούν να προσεγγίσουν, αναδημιουργήσουν, ανατρέψουν, κατευθύνουν και παίξουν με το ιστορικό παρελθόν, αποφεύγοντας τις επικρίσεις για τυχόν ιστορικές ανακρίβειες των συγκεκριμένων παιχνιδιών. Επιπρόσθετα, εξετάζουμε τρία επιλεγμένα εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια που σχετίζονται με τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και αναφερόμαστε στις δυνατότητες και τους περιορισμούς τους στα πλαίσια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στο τέλος της εργασίας, το βασικό συμπέρασμα είναι ότι τα ιστορικά ψηφιακά παιχνίδια συνιστούν μια νέα μορφή ιστορικής έκφρασης· και υπό αυτήν την έννοια, συμβάλλουν με το δικό τους τρόπο στην παραγωγή πολιτισμικής μνήμης και τη συγκρότηση της δημόσιας ιστορίας.