Show simple item record

dc.contributor.advisorΚατσαρίδου, Μάρθα
dc.contributor.authorΠαπίρη, Χριστίνα
dc.contributor.otherPapiri, Christina
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-11
dc.date.accessioned2016-07-11T11:30:24Z
dc.date.available2016-07-11T11:30:24Z
dc.date.copyright2016-05
dc.date.issued2016-07-11
dc.identifier.otherΘΣΠ/2016/00043el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2397
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή πραγματεύεται την έννοια της διαφορετικότητας μέσα από το θέατρο και συγκεκριμένα τη διερευνητική δραματοποίηση. Στο θεωρητικό μέρος, μέσα από την ανάλυση της πολυπολιτισμικότητας και της διαπολιτισμικότητας, υιοθετείται εντέλει η θέση που ορίζει ως Διαπολιτισμική Εκπαίδευση ή Αγωγή τον τρόπο με τον οποίο το εκπαιδευτικό σύστημα αντιμετωπίζει την πολυπολιτισμικότητα στο σχολείο. Το πρακτικό μέρος αποτελείται από εκπαιδευτική παρέμβαση, για τον σχεδιασμό της οποίας παρέμβασης λήφθηκαν υπόψη οι δύο από τις τέσσερις προσεγγίσεις του Banks, δηλαδή η προσέγγιση του μετασχηματισμού και η προσέγγιση της απόφασης και της κοινωνικής δράσης. Στις προσεγγίσεις αυτές, τα παιδιά κλήθηκαν να μελετήσουν τη διαφορετικότητα μέσα από διαφορετικές οπτικές γωνίες και να εξαγάγουν τα δικά τους συμπεράσματα, καθώς και να προτείνουν δραστηριότητες για την ευαισθητοποίηση άλλων. Ως μεθοδολογία για τη διερεύνηση του βασικού αλλά και των επιμέρους ερωτημάτων της εκπαιδευτικής παρέμβασης, χρησιμοποιήθηκε η έρευνα δράσης και συγκεκριμένα η χειραφετητική μορφή της, γιατί μέσα από αυτή αναπτύσσεται η κριτική κατανόηση σε δράσεις κοινωνικού περιεχομένου. Μέσα από τη σπειροειδή διαδικασία της έρευνας δράσης και το μοντέλο της McNiff, που επιτρέπει τη διερεύνηση και άλλων θεμάτων που προκύπτουν μέσα από τη μελέτη του βασικού θέματος, διατυπώθηκαν τα ερευνητικά ερωτήματα, τα οποία απαντήθηκαν μέσα από τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων που λήφθηκαν κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής παρέμβασης. Η εκπαιδευτική παρέμβαση περιελάμβανε εννέα ογδοντάλεπτες συναντήσεις με εννέα μαθητές ηλικίας οκτώ με εννέα χρόνων. Τα παιδιά επεξεργάστηκαν έξι διαφορετικές ιστορίες, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία του θεάτρου και τις τεχνικές της διερευνητικής δραματοποίησης και μέσα από αυτές κατέθεσαν τις απόψεις τους και τις στάσεις τους γύρω από την έννοια της διαφορετικότητας. Παράλληλα με τη διαφορετικότητα μελετήθηκαν και θέματα όπως η αποδοχή, η ενδυνάμωση, η προφορική και γραπτή έκφραση, η ομαδικότητα, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός. Τέλος, η παρέμβαση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση εκδήλωσης με θέμα τη διαφορετικότητα, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς ως κοινωνική δράση.el_GR
dc.format.extentvii, 78 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΘεατρική αγωγήel_GR
dc.subjectTheatre educationel_GR
dc.titleΗ προσέγγιση της διαφορετικότητας μέσα απο τη θεατρική αγωγήel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis thesis deals with the concept of diversity through theater particularly through inquiry drama. In the theoretical part, through the analysis of multiculturalism and interculturalism, finally adopted the position that defines Intercultural Education in how the educational system is facing multiculturalism in school. The practical part consists of educational intervention, for the design of which were considered two of the four approaches that James Banks suggests, namely the transformation approach and the decision approach and social action. In these approaches, the children were invited to study diversity through different angles and draw their own conclusions, and also propose activities to sensitize others. As a methodology for investigating the basic and individual questions of educational intervention, it was used the action research specifically the emancipatory form, because through this, critical understanding develops in social content actions. Through the spiral process of action research and the McNiff model, which allows the investigation of other issues that arise through the study of the main theme, raised research questions, which were answered through the collection and processing of data received over during the educational intervention. The educational intervention consisted of nine meetings with nine students age of eight to nine years. The children were treated to six different stories, using elements of theater and theatrical techniques of inquiry drama and through them gave their views and attitudes around the concept of diversity. Alongside diversity studied issues such as acceptance, empowerment, oral and written expression, teamwork, solidarity and respect. Finally, the intervention was completed with the launch event on diversity, which will be held at the end of the school year as a social activity.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record