Η αξιοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας σε εξ αποστάσεως προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων. Η περίπτωση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης eClass του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου
Abstract
Στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ο ρόλος των τεχνολογικών μέσων και ιδιαίτερα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που παρέχει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός φορέας είναι αδιαμφισβήτητος. Η χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας έχει ως κύριο στόχο την άμβλυνση της απόστασης μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου και την ακώλυτη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στην παρούσα μελέτη γίνεται προσπάθεια να διερευνηθούν οι απόψεις των φοιτητών του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ), σχετικά με την αξιοποίηση της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης eClass του ΑΠΚΥ. Στόχος της μεταπτυχιακής διατριβής είναι να μελετηθεί η συχνότητα και οι λόγοι επικοινωνίας των φοιτητών μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης με τους συμφοιτητές και τους καθηγητές τους και ταυτόχρονα ο ρόλος του εργαλείου της τηλεσυνάντησης. Παράλληλα, μελετώνται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές κατά τη χρήση της πλατφόρμας και δυσχεραίνουν την μαθησιακή διεργασία.
Στη συγκεκριμένα έρευνα συμμετείχαν 81 μεταπτυχιακοί φοιτητές οι οποίοι απαντώντας σε ερωτηματολόγιο εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με την αποτελεσματικότητα και τις δυνατότητες που προσφέρει στους ίδιους η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης eClass του ΑΠΚΥ. Η ανάλυση των ερωτηματολογίων που συμπληρώθηκαν από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές ανέδειξε πως οι φοιτητές θεωρούν ότι η αποτελεσματικότητα της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης eClass του ΑΠΚΥ εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ενίσχυση της επικοινωνίας και της αλληλεπίδρασης μεταξύ των ίδιων των φοιτητών αλλά και μεταξύ των φοιτητών και των καθηγητών και ταυτόχρονα από την αύξησης της συμμετοχής στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.