Show simple item record

dc.contributor.advisorΚατσικίδης, Σάββας
dc.contributor.authorΚαρασαμάνης, Μάριος
dc.contributor.otherKarasamanis, Marios
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-08
dc.date.accessioned2016-07-08T08:30:11Z
dc.date.available2016-07-08T08:30:11Z
dc.date.copyright2016-06
dc.date.issued2016-07-08
dc.identifier.otherMBA/2016/00412el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2384
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΤο θέμα της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι η αναδιάρθρωση της δημόσιας υπηρεσίας μέσα από τη χρήση της ηλεκτρονική διακυβέρνησης με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη. Στο επίκεντρο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης βρίσκεται ο πολίτης και η αναβάθμιση της ποιότητας εξυπηρέτησής του. Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι η εισαγωγή και χρήση των τεχνολογιών της επικοινωνίας και της πληροφορίας στη δημόσια υπηρεσία έτσι ώστε οι κυβερνητικές υπηρεσίες να παρέχονται σε ηλεκτρονική μορφή. Η διατριβή αυτή περιλαμβάνει σχολιασμό των κυριότερων πλεονεκτημάτων αλλά και δυσκολιών που προκύπτουν από την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Μετά την εκτενή περιγραφή των δημόσιων ηλεκτρονικών υπηρεσιών που υπάρχουν στην Κύπρο, γίνεται ανάλυση των αποτελεσμάτων ενός ερωτηματολογίου που διανεμήθηκε σε εκατόν ερωτηθέντες διάφορων ηλικιών και αφορά τη γενικότερη στάση των Κυπρίων απέναντι στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου και τα δεδομένα της διατριβής χρησιμοποιήθηκαν για να γίνει περιγραφή του εξωτερικού περιβάλλοντος που επηρεάζει τις προσπάθειες εφαρμογής της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης με τη χρήση της μεθόδου S.W.O.T. Με αυτό τον τρόπο, εντοπίστηκαν οι κυριότερες ευκαιρίες και απειλές οι οποίες αφού αξιοποιηθούν σωστά από την κυβέρνηση, τότε θα υιοθετηθεί μια στρατηγική η οποία θα συμβάλει τόσο στον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Υπηρεσίας όσο και στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη. Τα κυριότερα οφέλη της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης είναι η μείωση του διοικητικού κόστους της Δημόσιας Υπηρεσίας και των ρυθμών αύξησης του ανθρώπινου δυναμικού της καθώς επίσης και η μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών, η βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησής τους και η μείωση της γραφειοκρατίας. Η ηλεκτρονική δημοκρατία επίσης ενδυναμώνει την ενεργή συμμετοχή των πολιτών στις δημοκρατικές διαδικασίες. Οι κυριότερες προκλήσεις στο πλαίσιο της εφαρμογής της είναι ο ηλεκτρονικός αναλφαβητισμός των πολιτών και η έλλειψη πρόσβασης στις νέες τεχνολογίες. Αυτές τις προκλήσεις, σε συνδυασμό με την ελλιπή ενημέρωση των πολιτών και την έλλειψη εξοικείωσής τους με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, καλείται να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση ώστε να επιτύχει το στόχο της ποιοτικής εξυπηρέτησης του πολίτη.el_GR
dc.format.extent49 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΔημόσια διοίκηση -- Αναδιάρθρωση -- Κύπροςel_GR
dc.subjectPublic administration -- Restructuring -- Cyprusel_GR
dc.subjectΗλεκτρονική διακυβέρνησηel_GR
dc.subjecte-governmentel_GR
dc.titleΑναδιάρθρωση της δημόσιας υπηρεσίας και μετατροπή της σε ηλεκτρονική δημοκρατίαel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe subject of the present thesis is the restructuring of the Public Service through the use of e-Government aiming at the best possible service of the citizen. The e-Government focuses on the citizen and the upgrade of the quality of their service. The e-Government could be defined as the introduction and use of the Information and Communication Technologies in the Public Service so as the government service to be provided in an electronic form. This thesis includes a commentary on the major advantages and difficulties that emerge in implementing the e-Government. Following the extensive description of the public digital services in Cyprus, the outcome of a questionnaire which was distributed among a hundred people of various ages is discussed. The questionnaire is about the general stance of Cypriot citizens towards the e-Government. The outcome of the questionnaire along with all the thesis’ data have been used in describing the external environment which influences the efforts for the implementation of the e-Government using the S.W.O,T. method. In this manner, the major opportunities and threats were identified and will be exploited by the Government in order to adopt an appropriate strategy which will contribute both to the update of the Public Service and the improvement of the citizen’s service. The most important benefits of the e-Government are the reduction of the administrative cost of the Public Service, the reduction of the increase rates of the human resource of the Public Service, the reduction of the citizens’ suffering, the improvement of the quality of service and the reduction of bureaucracy. In addition, e-Democracy reinforces the active participation of the citizens in the democratic procedures. The most important challenges in implementing the e-Government is the digital illiteracy of citizens and the lack of access to the new technologies. The Government has to encounter and get rid of these challenges, along with the inadequate update of the citizens and their lack of familiarization with the e-Government, to achieve the best possible service of the citizen.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record