dc.contributor.advisor | Σιδηροπούλου, Αύρα | |
dc.contributor.author | Τσολακίδης, Ευδόκιμος | |
dc.contributor.other | Tsolakidis, Evdokimos | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-07-07 | |
dc.date.accessioned | 2016-07-07T08:06:53Z | |
dc.date.available | 2016-07-07T08:06:53Z | |
dc.date.copyright | 2016-05 | |
dc.date.issued | 2016-07-07 | |
dc.identifier.other | ΘΣΠ/2016/00040 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2374 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Στόχος της διατριβής αυτής είναι να καταγράψει και να μελετήσει τα βασικά χαρακτηριστικά των μεθόδων υποκριτικής που στηρίζονται στο σύστημα Στανισλάφσκι. Αρχικά γίνεται μία αναφορά στο ίδιο το σύστημα Στανισλάφσκι, τον εμπνευστή του και τα κυριότερα στοιχεία του, καθώς επίσης και στην αναγκαιότητα ενός τέτοιου συστήματος σε σχέση με την εποχή και τις συνθήκες στις οποίες δημιουργήθηκε. Το σύστημα Στανισλάφσκι αφορά την ρεαλιστική προσέγγιση και ερμηνεία ενός ρόλου, και για αυτό κρίθηκε σκόπιμο να γίνει αναφορά και σε μη ρεαλιστικές μεθόδους, προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι διαφορές μεταξύ της μίας και της άλλης προσέγγισης.
Μελετώντας το σύστημα Στανισλάφσκι παρατηρούμε ότι δεν αποτελεί μια ενιαία μέθοδο υποκριτικής, αλλά χωρίζεται σε δύο μέρη τα οποία είναι αντικρουόμενα μεταξύ τους. Στο πρώτο μέρος ο Στανισλάφσκι εστιάζει όλο το ενδιαφέρον του γύρω από την ιδέα της «Συγκινησιακής Μνήμης» ενώ στο δεύτερο μέρος, απαρνείται ουσιαστικά την «Συγκινησιακή Μνήμη» και εστιάζει την προσοχή του στην «Μέθοδο των Σωματικών Δράσεων». Το γεγονός αυτό παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, τόσο για το ίδιο το σύστημα όσο και για τους συνεχιστές τού Στανισλάφσκι, καθώς κάποιοι στήριξαν την μέθοδό τους στην πρώτη εκδοχή και κάποιοι άλλοι στην δεύτερη.
Οι τρεις σημαντικοί μαθητές του Στανισλάφσκι που μας απασχολούν στην αρχή της διατριβής είναι ο Μπολεσλάφσκι, ο Βαχτάνγκοφ και ο Τσέχοφ. Ο Μπολεσλάφσκι ακολουθεί τον Στανισλάφσκι της πρώτης εκδοχής. Ο Βαχτάνγκοφ καταφέρνει να συγκεράσει όχι μόνο τον πρώιμο και τον ύστερο Στανισλάφσκι, αλλά να ενσωματώσει επιπλέον στοιχεία μιας μη ρεαλιστικής μεθόδου, αυτής του Μέγιερχολντ. Ο Τσέχοφ διαχωρίζει παντελώς την θέση του από τον πρώιμο Στανισλάφσκι, προτείνοντας μια μέθοδο που συγγενεύει σε αρκετά σημεία με εκείνη του Στανισλάφσκι των τελευταίων χρόνων της ζωής του.
Τη σκυτάλη παίρνουν οι Αμερικανοί: Ο Λη Στράσμπεργκ, στο Group Theater αρχικά και στο Actors Studio αργότερα, θα ακολουθήσει την διδασκαλία του πρώιμου Στανισλάφσκι. Η Στέλλα Άντλερ αντιθέτως, θα στηρίξει την μέθοδό της στον ύστερο Στανισλάφσκι όπως και ο Σάνφορντ Μάισνερ, ο οποίος όμως θα δημιουργήσει αυτόνομη, δική του σχολή, εστιάζοντας σε άλλα σημεία του συστήματος που αυτός θεωρούσε σημαντικότερα.
Τέλος μας απασχολούν νεώτεροι σημαντικοί δάσκαλοι όπως η Ούτα Χάγκεν, ο Ντέιβιντ Μάμετ, η Σούζαν Μπάτσον και η Ιβάνα Τσάμπακ, που έχουν δώσει με τις μεθόδους τους ένα ιδιαίτερο στίγμα, στη ρεαλιστική προσέγγιση της ερμηνείας ενός ρόλου. | el_GR |
dc.format.extent | viii, 40 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Σύστημα Στανισλάφσκι | el_GR |
dc.subject | Μεθόδοι υποκριτικής | el_GR |
dc.subject | Stanislavski System | el_GR |
dc.subject | Acting methods | el_GR |
dc.title | Η εξέλιξη του συστήματος Στανισλάφσκι: Σχολές και μέθοδοι | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | This Thesis seeks to study and analyse the main characteristics of the various acting methods based upon the Stanislavski System. The research, study and analysis focuses upon Stanislavski himself, his system and the Stanislavski acting system core characteristics by taking into consideration the necessity for such a method, regarding the context and acting circumstances within the period of time in which the Stanislavski method was created. The Stanislavski system approaches and acts upon each character by relying on realism.
In order for this study to clarify the main differences between the realism-bound Stanislavski system approach in contrast to the various non-realistic approaches, the most important representatives of the latter are going to be examined. Studying the Stanislavski system in depth, one observes two conflicting parts: The first part focuses upon the concept of “Affective Memory”, whilst in the second part, “Affective Memory” is totally cast aside, as the focus now becomes the idea of “Physical Actions”. This is quite interesting not only for the Stanislavski System itself but also in relation to his successors, since some have based their method on the “Affective Memory” idea whilst others developed their work, applying the notion of “Physical Actions”.
The three most important Stanislavski students and successors who are going to be examined at the beginning of this thesis are: Boleslavski, Vakhtangov and Michael Chekhov. Boleslavski chooses to adopt the first part of the Stanislavski system (Affective Memory). Vakhtangov manages to combine both Stanislavski system parts, also incorporated into his own method, parts of Meyerhold’s non-realistic techniques. Chekhov, on the other hand, completely ignores the first part of the Stanislavski system (Affective Memory), creating a new method similar on many points to the Stanislavsky System that Stanislavsky himself chose to follow in his later years.
This Thesis continues by studying and analysing the Stanislavski System successors in the U.S.A. Lee Strasberg at Group Theater and later at The Actors Studio, follows Stanislavski System’s Affective Memory. Sanford Meisner and Stella Adler developed their own acting method, based upon the Stanislavski System’s Physical Actions. Meisner managed to create his own separate school by focusing on other Stanislavsky System characteristics that seemed more important in his viewpoint. This Thesis concludes by studying the most important younger generation acting teachers: Uta Hagen, David Mamet, Susan Batson and Ivana Chubbuck, who have succeeded in creating unique and, innovative acting method techniques on how to realistically approach a role, thus leaving their mark in the field of acting. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |