Show simple item record

dc.contributor.advisorΚατσικίδης, Σάββας
dc.contributor.authorΜιχαήλ, Χαράλαμπος
dc.contributor.otherMichael, Charalampos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-07-05
dc.date.accessioned2016-07-05T11:27:56Z
dc.date.available2016-07-05T11:27:56Z
dc.date.copyright2016-06
dc.date.issued2016-07-05
dc.identifier.otherMBA/2016/00415el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2363
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διατριβής ήταν η διερεύνηση των φραγμών που υπάρχουν στην αποτελεσματική επικοινωνία στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες της Κύπρου, ούτως ώστε να σχεδιαστούν παρεμβάσεις για την άρση τους και έτσι να βελτιστοποιηθεί η λειτουργία των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών με παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, σε πλαίσια θετικού εργασιακού κλίματος. Οι επί μέρους στόχοι περιλαμβάνουν διερεύνηση των απόψεων και των στάσεων του προσωπικού των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών γύρω από την αναγκαιότητα της επικοινωνίας για την υλοποίηση των στόχων του οργανισμού, καθώς και περιγραφή της καθημερινής πρακτικής του όσον αφορά την επικοινωνία εντός και εκτός του οργανισμού, καθώς και εντοπισμό των φραγμών στην επικοινωνία σε μια ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη και των επιπτώσεων που συνεπάγονται για την λειτουργία της βιβλιοθήκης. Στα πλαίσια αυτά διεξήχθη έρευνα επισκόπησης ανάμεσα στο προσωπικό όλων των δημόσιων και ιδιωτικών ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κύπρου. Το κύριο ερευνητικό εργαλείο ήταν το ερωτηματολόγιο, το οποίο κατασκευάστηκε για το σκοπό αυτό. Στην έρευνα συμμετείχαν 62 βιβλιοθηκονόμοι και το ποσοστό ανταποκρισιμότητας ήταν 60%. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με το στατιστικό πακέτο SPSS. Το πιο σημαντικό συμπέρασμα ήταν ότι η επικοινωνία θεωρείται ότι διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο για την αποτελεσματική λειτουργία της βιβλιοθήκης. Πιο συχνά οι βιβλιοθηκονόμοι επικοινωνούν μεταξύ τους, όχι μόνο για εργασιακά ζητήματα, αλλά και για προσωπικά θέματα. Πέραν τούτου, βρέθηκε ότι οι βιβλιοθηκονόμοι είναι περισσότερο ικανοποιημένοι από την επικοινωνία που έχουν με τους χρήστες και μεταξύ τους, ενώ είναι λιγότερο ικανοποιημένοι από την επικοινωνία τους με τη διοίκηση. Ως κύριοι φραγμοί στην επικοινωνία θεωρούνται ο μεγάλος φόρτος εργασίας, οι διαφορετικές αντιλήψεις και κουλτούρα, τα προσωπικά συμφέροντα και οι κακές διαπροσωπικές σχέσεις. Τέλος βρέθηκε ότι οι βιβλιοθηκονόμοι πιστεύουν ότι η επικοινωνία είναι κάτι που μπορεί και πρέπει να βελτιωθεί, αφού η κακή επικοινωνία δημιουργεί άγχος και επαγγελματική εξουθένωση και επηρεάζει αρνητικά την αποδοτικότητα της βιβλιοθήκης.el_GR
dc.format.extent64 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑκαδημαϊκές βιβλιοθήκες -- Κύπροςel_GR
dc.subjectAcademic libraries -- Cyprusel_GR
dc.subjectΕπικοινωνιακή στρατηγικήel_GR
dc.subjectCommunication strategy
dc.titleΕπικοινωνία στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες της Κύπρου: Διαπιστώσεις και προοπτικέςel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThe goal of this dissertation was to explore the barriers to effective communication between academic libraries in Cyprus, so as to enable the design of interventions that may dismantle the barriers and improve the function of academic libraries, through the delivery of quality services, within a positive working climate. Furthermore, this research aimed a) to explore the opinions and attitudes of the library staff regarding the importance of communication for the implementation of organizational goals, b) to describe the communicational practices regarding internal and external stakeholders, and c) to identify the barriers to effective communication in academic libraries and their consequences regarding the library efficiency. To this end, a survey was conducted among the personnel of all the public and private academic libraries in Cyprus. The main research tool was a questionnaire, which was constructed for this purpose. The participants were 62 librarians and the response rate reached 60%. Data were analyzed with SPSS. The most important result was that the participants believe that communication plays a pivotal role for the effectiveness of the library. The librarians most often communicate between each other, not only for work issues, but also for personal matters. Moreover, it was found that they are most satisfied with their communication with library users and the library personnel, while they are less satisfied with their communication with the management. The main barriers to effective communication are the work load, the different views and culture, personal interests, and bad interpersonal relations. Finally, it was found that librarians believe that communication is a process that may and must improve, because bad communication causes anxiety and burnout and negatively affects the efficiency of the library.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record