dc.contributor.advisor | Τσιότρας, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Βλαδίκα, Αικατερίνη | |
dc.contributor.other | Vladika, Aikaterini | |
dc.coverage.spatial | Κύπρος | el_GR |
dc.date.accessioned | 2016-06-09 | |
dc.date.accessioned | 2016-06-09T08:26:43Z | |
dc.date.available | 2016-06-09T08:26:43Z | |
dc.date.copyright | 2016-04 | |
dc.date.issued | 2016-06-09 | |
dc.identifier.other | ΔΜΥ/2016/00335 | el_GR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11128/2349 | |
dc.description | Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές. | el_GR |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας προς τους πολίτες είναι προσδιοριστικός παράγοντας της προαγωγής της υγείας των πολιτών, της βελτίωσης των μονάδων υγείας, αλλά και της ικανοποίησης των ασθενών. Η ικανοποίηση των ασθενών αποτελεί το καλύτερο μέτρο αξιολόγησης της ποιότητας της υγείας και μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν καλές πρακτικές για τη βελτίωση της ποιότητας στις μονάδες υγείας και πιο συγκεκριμένα στο ΠΕΔΥ Έδεσσας, το οποίο έχει επιλεχθεί ως μελέτη περίπτωσης.
Μεθοδολογία: Για τους σκοπούς αυτής της έρευνας θα χρησιμοποιηθεί η πρωτογενής και η δευτερογενής έρευνα. Η πρωτογενής έρευνα θα στηριχθεί σε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο που θα σχεδιαστεί από την ερευνήτρια με βάση προηγούμενες μελέτες και έρευνες και θα διανεμηθεί στους εργαζομένους του ΠΕΔΥ Έδεσσας, ενώ η δευτερογενής έρευνα θα στηριχθεί στη μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας.
Αποτελέσματα: Η σπουδαιότητα και αναγκαιότητα της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας έγκειται στο ότι η υγεία είναι το πιο πολύτιμο αγαθό, αλλά και δικαίωμα, του ανθρώπου. Παρόλα αυτά, το ΠΕΔΥ Έδεσσας αντιμετωπίζει προβλήματα σε καίριες περιοχές οργάνωσης και λειτουργίας του. Επίσης, χρησιμοποιούνται ορισμένοι δείκτες μέτρησης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, αλλά ο αριθμός τους δεν είναι επαρκής. Τέλος, σε μέτριο βαθμό υπάρχει ευαισθητοποίηση εργαζομένων σε θέματα ποιότητας.
Συμπεράσματα: Κρίνεται σημαντική η ευαισθητοποίηση και ενεργός συμμετοχή και δέσμευση των εργαζομένων προς την κατεύθυνση της βελτίωσης και διασφάλισης της ποιότητας, καθώς και η υιοθέτηση της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας από τη συγκεκριμένη μονάδα υγείας. | el_GR |
dc.format.extent | 82 σ. 30 εκ. | el_GR |
dc.language | gr | el_GR |
dc.language.iso | gr | el_GR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | el_GR |
dc.subject | Ποιότητα υπηρεσιών υγείας | el_GR |
dc.subject | Quality of health services | el_GR |
dc.title | Εφαρμογή καλών πρακτικών για τη βελτίωση της ποιότητας στη Μονάδα Υγείας - ΠΕΔΥ Έδεσσας | el_GR |
dc.type | Μεταπτυχιακή Διατριβή | el_GR |
dc.description.translatedabstract | Background: The quality of health services provided to citizens is a determinant factor of health promotion to citizens, of health facilities improvement, and patient satisfaction. Patient satisfaction is the best measure for evaluating the quality of health and can lead to improved health services.
Aim: The aim of this research is to explore good practices for improving quality in health units and more specifically in Edessa Healthcare Unit, which has been selected as a case study.
Methods: For the purposes of this study both primary and secondary research will be used. The primary research will be based on a structured questionnaire designed by the researcher based on previous studies and it will be distributed to employees of Edessa Healthcare Unit, while secondary research will be based on the study of the available literature.
Results: The importance and need for quality in health care stems from the fact that health is precious and a human right. However, Edessa Healthcare Unit faces problems in key areas of organisation and operation. Moreover, some quality indicators of health services are also used, but their number is not sufficient. Finally, there is moderately awareness of employees on quality issues.
Conclusions: The raise of employees’ awareness, their active participation and commitment towards quality improvement and assurance, as well as the adoption of TQM from this health unit, are necessary. | el_GR |
dc.format.type | pdf | el_GR |