Ο ρόλος των τεχνολογιών κοινωνικής δικτύωσης στο μάρκετινγκ επιχειρήσεων στην Κύπρο
Abstract
Σήμερα οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης για να αναβαθμίσουν την επικοινωνία τους με τους πελάτες και να προωθήσουν σε αυτούς τα προϊόντα και υπηρεσίες τους. Επιχειρήσεις όπως η Coca-Cola το Starbucks κ.α. εκμεταλλεύτηκαν με επιτυχία τα δίκτυα αυτά και μέσω της βελτίωσης του επιπέδου επικοινωνίας με τους πελάτες τους αύξησαν τα κέρδη τους.
Όμως είναι κοινώς αποδεκτό ότι οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να ελέγξουν αυτό το φαινόμενο για να επιχειρήσουν με ασφάλεια. Ο σκοπός της μελέτης αυτής είναι να εμπλουτιστεί η συζήτηση και να συμπληρώσει κάποια κενά σε σχέση με την επίδραση των τεχνολογιών κοινωνικής δικτύωσης στις επιχειρήσεις. Επιπλέον θα δοθεί στις κυπριακές επιχειρήσεις, στο κλάδο τηλεπικοινωνιών ένα μοντέλο ωριμότητας που θα λειτουργήσει ως οδηγός, πρακτικό και συμβουλευτικό εργαλείο για τη μετάβαση και αναβάθμιση των επιχειρήσεων στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες μάρκετινγκ με τη χρήση των κοινωνικών δικτύων.
Στην παρούσα εργασία θα γίνει μία προσπάθεια κατάδειξης του ρόλου των τεχνολογιών κοινωνικής δικτύωσης και του μάρκετινγκ στη δημιουργία και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών των επιχειρήσεων στον κυπριακό χώρο.
Στο πρώτο κεφάλαιο περιγράφεται ο σκοπός η μεθοδολογία, τα ερευνητικά ερωτήματα και η δομή της εργασίας.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια σύντομη περιγραφή του τι είναι κοινωνικό μέσο και ποια η σημασία και χρησιμότητα του στις επιχειρήσεις και στους καταναλωτές, τι είναι μάρκετινγκ και ποιοι παράγοντες συντείνουν στην επιτυχή χρήση των κοινωνικών μέσων για μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησης.
Στο τρίτο κεφάλαιο εισάγονται διάφορα μοντέλα ωρίμανσης μιας επιχείρησης όσον αφορά στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και γίνεται η επιλογή του καταλληλότερου μοντέλου ωρίμανσης για τις κυπριακές επιχειρήσεις στο κλάδο των τηλεπικοινωνιών.
Στο τέταρτο κεφάλαιο θα μελετηθεί η χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, στο κλάδο των τηλεπικοινωνιών ήτοι τη Cablenet, τη CYTA, την ΜΤΝ και την Primetel και σε πιο βαθμό ωρίμασης ευρίσκονται με βάση το επιλεγέν μοντέλο ωρίμανσης. Θα γίνουν εισηγήσεις για τη βέλτιστη χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης και την αναβάθμιση των επιχειρήσεων αυτών στο επόμενο στάδιο ωρίμασης.
Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο θα γίνουν εισηγήσεις για περαιτέρω αξιοποίηση της εργασίας αυτής και θα τεθούν προβληματισμοί και ερωτήματα για περαιτέρω έρευνα. Επιπλέον θα καθοριστούν οι περιορισμοί και προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες έγινε η εργασία αυτή.