Τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση κλασικού αθλητισμού στο πλαίσιο του μαθήματος της φυσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια & δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Abstract
Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι το μαθητικό δυναμικό της Ελλάδας, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χαρακτηρίζεται από υψηλά ποσοστά παχυσαρκίας και χαμηλά επίπεδα φυσικής άσκησης. Σε συνδυασμό με την υποβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, ιδιαίτερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για αυξημένους κινδύνους στην υγεία των μαθητών και για μειωμένη ποιότητας ζωής.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η υποστήριξη του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τη δημιουργία ενός Πληροφοριακού Εκπαιδευτικού Συστήματος, βασισμένο στα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης Moodle και LAMS, ολοκληρωμένα σε ένα περιβάλλον και την ανάπτυξη ψηφιακών μαθημάτων σε αυτό. Περιγράφεται η διαδικασία της υλοποίησης του συστήματος, η διαδικασία και ο τρόπος ανάπτυξης των μαθημάτων και η εφαρμογή και αξιολόγησή τους στη διδακτική πράξη.
Ειδικότερα, ερευνήθηκε κατά πόσο τα ψηφιακά μαθήματα που αναπτύχθηκαν μπορούν να βελτιώσουν το γνωστικό επίπεδο των μαθητών, ως προς την παραδοσιακή διδασκαλία, μέσα από την εφαρμογή τους σε μαθητές Π/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδευσης. Αναπτύχθηκαν τέσσερα (4) ψηφιακά μαθήματα για τον Κλασικό Αθλητισμό και εφαρμόστηκαν σε μαθητές της ΣΤ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου και των τριών τάξεων του Γυμνασίου, στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η διδασκαλία με τα ψηφιακά μαθήματα βελτίωσε σημαντικά το γνωστικό επίπεδο των μαθητών σε σχέση με την παραδοσιακή διδασκαλία.