Show simple item record

dc.contributor.advisorΚλεάνθους, Στυλιανή
dc.contributor.authorΠολλάτος, Γεράσιμος
dc.contributor.otherPollatos, Gerasimos
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-04-04
dc.date.accessioned2016-04-05T10:04:51Z
dc.date.available2016-04-05T10:04:51Z
dc.date.copyright2015-09
dc.date.issued2016-04-05
dc.identifier.otherΠΛΗ/2015/00205el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2294
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΣε μια κοινωνία συνεχώς μεταβαλλόμενη όπου οι απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς εργασίας συνεχώς διαφοροποιούνται και εξειδικεύονται, οι εργαζόμενοι κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου θα κληθούν πολλές φορές να προσαρμόσουν τις επαγγελματικές τους επιλογές εκμεταλλευόμενοι μεταξύ άλλων τις δυνατότητες που προσφέρει η δια βίου εκπαίδευση. Η έννοια του επαγγέλματος δεν αποτελεί αποκομμένη έννοια η οποία απλώς περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο το άτομο εξασφαλίζει οικονομικές απολαβές αλλά αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εικόνας του ατόμου. Η ερώτηση τι επάγγελμα κάνετε; είναι από τις πλέον συνηθισμένες όταν ενήλικες συστήνονται μεταξύ τους. Πολύ περισσότερο από ένα χαρακτηριστικό κοινωνικής ταξινόμησης η καταξίωσης, το επάγγελμα είναι ένας καθοριστικός τροφοδότης συναισθηματικών μηνυμάτων για το άτομο που ασκεί, λαμβάνοντας υπόψη τον χρόνο που κανείς δαπανά εργαζόμενος και την πληθώρα των ανθρώπινων επαφών που συνεπάγεται ο χώρος εργασίας. Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν να διερευνηθεί ο βαθμός διείσδυσης-αποτελεσματικότητας του επαγγελματικού προσανατολισμού και των τέστ προσωπικότητας σε επίπεδο υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η διατριβή αυτή αξιοποιεί την τεχνολογική ανάπτυξη και τη διείσδυση της τεχνολογίας ιστού στη ζωή των μαθητών ώστε να απαντήσει το βασικό ερευνητικό ερώτημα: Κατά πόσον η εμπειρία ενός αυτοματοποιημένου τεστ προσωπικότητας μπορεί να μεταβάλλει τη στάση απέναντι στα εργαλεία επαγγελματικού προσανατολισμού και την επαγγελματική συμβουλευτική. Για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας αναπτύχθηκε ένα ψηφιακό τέστ προσωπικότητας το οποίο ακολουθεί τα πρότυπα του SDS (Self Directed Search). Το τέστ που υλοποιήθηκε και χορηγήθηκε πέτυχε υψηλό βαθμό πρόβλεψης του αντικειμένου των σπουδών των ατόμων που συμμετείχαν, ενώ προσέγγισε ικανοποιητικά την άποψη που οι ίδιοι έχουν για τον εαυτό τους. Η στάση των συμμετεχόντων σχετικά με την επαγγελματική συμβουλευτική και τα εργαλεία της επηρεάστηκε θετικά μετά την συμπλήρωση του τεστ. Η αυτοαντίληψη εμφανίζεται ως κυρίαρχος παράγοντας που οδηγεί στην επιλογή επαγγέλματος ενώ η μέχρι τώρα συνεισφορά της επαγγελματικής συμβουλευτικής και των εργαλείων της, παρά τα ενθαρρυντικά βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, υστερεί σημαντικά απο το να θεωρηθεί καθοριστικός παράγοντας, για την επιλογή επαγγέλματος.el_GR
dc.format.extentxii, 141 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΤεστ προσωπικότηταςel_GR
dc.subjectPersonality testel_GR
dc.titleΤα τέστ προσωπικότητας ως εργαλείο επαγγελματικού προσανατολισμού. Η θεωρία "Holland": Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση RIASEC TESTel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractIn a constantly changing society, where the demands of international labor market continuously differentiate and get specialized, working people will be asked many times during their working life to adjust their choices, taking advantage, inter alia, of the possibilities offered by lifelong education. Profession does not just describe in a cut off way how a person earns his livelihood, but constitutes an integral part of one’s life. What do you do for a living? is one of the most common questions when adults introduce themselves too each other. Profession is much more than a factor of social classification or prestige; it plays a crucial role in the emotional state of the person practicing it, taking into account the time one spends working and the frequent human interaction a working space entails. The purpose of this thesis was to explore the penetration and efficiency rate of career guidance and in particular, of psychometric personality tests in tertiary education candidates. The thesis utilizes technological development and the broad use of web technology by pupils in order to answer the key research question of whether the experience of an automated personality test can alter attitude towards career guidance and counseling tools. For the purpose of this research, a digital personality test has been developed according to SDS (Self Directed Search). The implemented test predicted in a high rate the subject of the participants studies, while it approached in a satisfactory level their opinion of themselves. The participants attitude regarding career counseling and it tools was positively influenced after having taken the best. Self-perception appears to the key factor leading to one' s choice of profession, while the contribution of career counseling and its tools so far lags behind in being considered as a significant factor for a career choice, despite the encouraging steps taken over the last years in Greece.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record