Επιχειρηματική ηθική και κοινωνκή ευθύνη: Μελέτη περίπτωσης "Green Banking" της τράπεζας Πειραιώς Α.Ε.
Προβολή/ Άνοιγμα
Ημερομηνία
2011-09-06Συγγραφέας
Παρασκευόπουλος, Βασίλειος Κ.
Μεταδεδομένα
Εμφάνιση πλήρους εγγραφήςΕπιτομή
Η παρούσα μελέτη στοχεύει τόσο στην εννoιoλογική προσέγγιση των όρων «Eταιρική
Διακυβέρνηση» (ΕΔ) και «Εταιρική Kκοινωνική Ευθύνη» (ΕΚΕ) όσο και στον έλεγχο των
αποτελεσμάτων της πρακτικής εφαρμογής των κανόνων ΕΔ και των πρακτικών ΕΚΕ.
ΣυΥ1(Εφιμένα, αναπτύσσεται η έννοια της ΕΚΕ, με ιδιαίτερη προσήλωση στο πεδίο της ΕΔ,
και πραγματοποιείται μέτρηση του επιπέδου ποιοτικής και αποτελεσματικής ενσωμάτωσης
των πρακτικών ΕΚΕ στην Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε.
Το θεωρητικό μέρος της εργασίας αποτελεί βιβλιογραφική επισκόπηση των εννοιών
της ΕΔ και της ΕΚΕ. Το μέρος Α' αναλώνεται στην έννοια και το περιεχόμενο του όρου ΕΔ,
στις συνθήκες που επέβαλλαν την θέσπιση κανόνων ΕΔ, στα υποδείγματα και στα συστήματα
ΕΔ, καθώς και στο θεσμικό πλαίσιο για την ΕΔ στη χώρα μας, το οποίο άρχισε να υφίσταται
επισήμως, μόλις το 2002 με την ψήφιση του N.301612002. Αντίστοιχα, το μέρος Β'
αναφέρεται στην έννοια και το περιεχόμενο του όρου ΕΚΕ, τις κατηγορίες ΕΚΕ και την
εξέλιξή του σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Το μέρος Γ' της εργασίας παρουσιάζει παραδείγματα ελληνικών επιχειρήσεων, οι
οποίες εφαρμόζουν επιτυχώς κανόνες ΕΔ, ενώ το μέρος Δ ' αφορά στην παρουσίαση του
Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς και τη δράση που αναλαμβάνει η τράπεζα σε θέματα ΕΚΕ.
Στο μέρος Ε' εντοπίζονται τα βασικότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που επιτυγχάνονται
μέσω της ΕΚΕ και πραγματοποιείται ανάλυση στοιχείων σε κλίμακα μέσω ερωτηματολογίου,
η οποία στοχεύει στην εύρεση του επιπέδου εναρμόνισης και ενσωμάτωσης των κανόνων
ΕΚΕ στην Τράπεζα Πειραιώς.
Το ερωτηματολόγιο κατασκευάστηκε σύμφωνα με το υπόδειγμα του Fishbein και
διακρίνεται σε δύο ενότητες: Η πρώτη περιλαμβάνει την κατανομή εκατό βαθμών στα πέντε
θεμελιώδη και επιθυμητά προαπαιτούμενα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς των στελεχών
της Τράπεζας Πειραιώς ενώ η δεύτερη περιλαμβάνει πέντε ερωτήσεις με δυνατότητα
απάντησης σε πενταβάθμια κλίμακα. Η διανομή του ερωτηματολογίου και η συλλογή των
απαντήσεων έλαβε χώρα από τις 30 Απριλίου μέχρι και τις 5 Μαΐου 2010 και συμμετείχαν 45
στελέχη της Τράπεζας Πειραιώς.
Η ανάλυση κατέδειξε ότι τα στελέχη αντιλαμβάνονται ως ιδιαίτερα σημαντικές όλες
τις διαστάσεις ποιότητας και δεν υποτιμούν την αξία κανενός συγκεκριμένου παράγοντα. Η
διάσταση της ανακ:6κλωσης θεωρείται ως σημαντικότερος σχετικά παράγοντας και ακολουθεί
η εξοικονόμηση αναλωσίμων πόρων στο χώρο κατοικίας, η εξοικονόμηση αναλωσίμων πόρων στο χώρο εργασίας και το ενδιαφέρον για βιολογικά και εν γένει φιλικά προς το
περιβάλλον προϊόντα και τέλος η χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.