Show simple item record

dc.contributor.advisorΛιαπής, Βάϊος
dc.contributor.authorΜεγρέμη, Αλίκη
dc.contributor.otherMegremi, Aliki
dc.coverage.spatialΚύπροςel_GR
dc.date.accessioned2016-03-28
dc.date.accessioned2016-03-29T08:13:03Z
dc.date.available2016-03-29T08:13:03Z
dc.date.copyright2015-12
dc.date.issued2016-03-29
dc.identifier.otherΘΣΠ/2015/00034el_GR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11128/2255
dc.descriptionΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.el_GR
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή αποσκοπεί στη διερεύνηση της πρόσληψης των αρχαίων ελληνικών τραγωδιών που αφορούν τον μύθο των Ατρειδών, και κυρίως της Ηλέκτρας του Ευριπίδη, στο έργο Ηλέκτρα, ή η πτώση των προσωπείων της Μαργκερίτ Γιουρσενάρ. Ο μύθος και ο δραματικός χαρακτήρας της Ηλέκτρας αποτελούν βασικό σημείο της διατριβής. Η Ηλέκτρα του Ευριπίδη αποτελεί το βασικό διακείμενο του έργου της Γιουρσενάρ και συνεπώς το έργο Ηλέκτρα, ή η πτώση των προσωπείων εξετάζεται εκ παραλλήλου με την τραγωδία του Ευριπίδη. Το έργο της συγγραφέως αναλύεται διεξοδικά σε σχέση με την ευριπίδεια τραγωδία και εντοπίζονται ομοιότητες, αποκλίσεις και παράλληλοι άξονες των δύο δραμάτων. Αξιολογείται η λειτουργία και η σημασία του αρχαίου μύθου για την κατανόηση του έργου της Γιουρσενάρ. Επίσης εξετάζονται οι γενικότερες απόψεις της ίδιας της συγγραφέως έτσι όπως ανιχνεύονται στο συγκεκριμένο θεατρικό έργο. Το έργο Ηλέκτρα, ή η πτώση των προσωπείων εξετάζεται και σε σχέση με τα υπόλοιπα αρχαία δράματα που αφορούν στον μύθο της Ηλέκτρας, ήτοι την Ηλέκτρα του Σοφοκλή, τον Ορέστη του Ευριπίδη και τις Χοηφόρους του Αισχύλου, τα οποία ωστόσο δεν αποτελούν κύρια διακείμενα του έργου της Γιουρσενάρ. Η διατριβή συζητεί και τον θεατρικό μονόλογο Κλυταιμνήστρα, ή το έγκλημα της Μαργκερίτ Γιουρσενάρ, λόγω του ότι και στο εν λόγω δράμα η συγγραφέας επίσης αναδιαπραγματεύεται τον μύθο της οικογενείας των Ατρειδών, κυρίως όμως από την σκοπιά της Κλυταιμνήστρας.el_GR
dc.format.extentvi, 38 σ. 30 εκ.el_GR
dc.languagegrel_GR
dc.language.isogrel_GR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessel_GR
dc.subjectΑρχαία ελληνική τραγωδία -- Κριτική και ερμηνείαel_GR
dc.titleΗ επιβίωση του αρχαίου δράματος στο έργο Ηλέκτρα, ή η πτώση των προσωπείων της Μαργκερίτ Γιουρσενάρel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή Διατριβήel_GR
dc.description.translatedabstractThis thesis examines the reception of ancient Greek tragedies dramatising the Atreid myth and in particular of Euripides' Electra in Marguerite Yourcenar’s play Électre, ou La Chute des masques (Electra, or The Fall of the Masks). The thesis focuses on the myth and dramatic character of Electra. Euripides’ Electra constitutes the principal intertext of Yourcenar’s play, and thus the two plays are examined in tandem so that similarities and differences between the two may be identified. My research explores the role and significance of the ancient myth in understanding Yourcenar’s work. Furthermore, it seeks to enquire into Yourcenar’s views to the extent that these can be reconstructed from the play. Yourcenar’s play is also examined in relation to the rest of the Greek tragedies that dramatise the Electra myth (namely, Sophocles’ Electra, Euripides’ Orestes and Aeschylus’ Choephori), although these are not Yourcenar’s principal intertexts in her Électre, ou La Chute des masques. Finally, this thesis examines another play by Yourcenar, namely the monologue Clytemnestre, ou Le Crime (Clytemnestra or The Crime), which takes Clytemnestra as its central character and uses her viewpoint to cast new light on the Atreid myth.el_GR
dc.format.typepdfel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record