Σχεδίαση συστήματος παιχνιδοποίησης (Gamification) για την υποστήριξη των διδασκόντων / εκπαιδευτών σε Online learning περιβάλλοντα
Abstract
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και υποσχόμενες καινοτομίες που άρχισαν εφαρμόζονται, τα τελευταία χρόνια, στην εξ’αποστάσεως εκπαίδευση είναι η παιχνιδοποίηση (gamification). Βασική ιδέα της παιχνιδοποίησης είναι η εφαρμογή μηχανικών των παιχνιδιών σε διάφορες άλλες εφαρμογές, έτσι ώστε να αυξάνεται η δέσμευση του χρήστη.
Στον τομέα της εκπαίδευσης και περισσότερο στην τεχνολογικά υποστηριζόμενη διδασκαλία, υπάρχουν αρκετές μέθοδοι και τεχνικές παιχνιδοποίησης όσον αφορά τους εκπαιδευόμενους. Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή εστιάσαμε στην σχεδίαση ενός συστήματος παιχνιδοποίησης για την υποστήριξη των εκπαιδευτών σε e-learning περιβάλλοντα.
Σε συνέχεια της απαραίτητης βιβλιογραφικής ανασκόπησης, πραγματοποιήθηκε έρευνα, όπου διερευνήθηκαν οι ανάγκες των διδασκόντων σε περιβάλλοντα εξ’αποστάσεως μάθησης, καθώς και οι δραστηριότητες τους.
Με την βοήθεια των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν από την σχετική έρευνα, σχεδιάστηκε μια ολοκληρωμένη μεθοδολογία παιχνιδοποίησης, με σκοπό την ενσωμάτωση σε μια εξ’αποστάσεως πλατφόρμα διδασκαλίας. Η μεθοδολογία αυτή, βρήκε εφαρμογή στην εμπορική πλατφόρμα Teachable, όπου σχεδιάστηκαν οι σχετικές διεπαφές, μέσω των οποίων παρέχονται κίνητρα με σκοπό την βελτίωση και ενίσχυση της εμπειρίας χρήσης, της ικανοποίησης και της δέσμευσης.
Τέλος πραγματοποιήθηκε έρευνα ευχρηστίας των διεπαφών που σχεδιάστηκαν, η οποία οδήγησε σε χρήσιμα συμπεράσματα, σε διορθώσεις και στην βελτίωση της πλατφόρμας.