Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικής εφαρμογής για Webinars
Abstract
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή ερευνήθηκαν η οργάνωση, η διεξαγωγή και οι παιδαγωγικές - εκπαιδευτικές αρχές των επιμορφωτικών ιστοσεμιναρίων (webinar, web-based seminars). Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μια εφαρμογή βασισμένη στον ιστό, η οποία υποστηρίζει τη διαχείριση της οργάνωσης και αξιολόγησης webinar. Οι απαιτήσεις για την εφαρμογή αυτή ορίστηκαν έπειτα από συνεντεύξεις με οργανωτές ιστοσεμιναρίων, κατά τις οποίες καθορίστηκαν οι ανάγκες της εφαρμογής. Για τη διεξαγωγή των ιστοσεμιναρίων, αφού προτάθηκαν κριτήρια επιλογής - αξιολόγησης του κατάλληλου λογισμικού διεξαγωγής, διενεργήθηκε μια συγκριτική δοκιμή υφιστάμενων τεχνολογιών. Επιπλέον, μέσω βιβλιογραφικής επισκόπησης αναδείχτηκαν οι κυριότερες παιδαγωγικές προσεγγίσεις που έχουν εφαρμοστεί σε ιστοσεμινάρια με τη χρήση αυτών των εργαλείων και γίνονται συστάσεις για τις μεθόδους και τις προδιαγραφές, οι οποίες συνιστώνται για να μεγιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα των ιστοσεμιναρίων και να ελαχιστοποιηθεί η εμφάνιση προβλημάτων που δημιουργούνται από τη διαμεσολάβηση της τεχνολογίας. Τέλος, από την πρώτη πιλοτική αξιολόγηση της εφαρμογής μέσω ερωτηματολογίων, καθώς και την ανάλυση των στατιστικών στοιχείων χρήσης της εφαρμογής (Google Analytics), έγιναν προτάσεις για τη μελλοντική επέκτασή της.